شناسهٔ خبر: 59876146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امیرعبداللهیان: طرف‌های خارجی بدون دخالت در امور داخلی لبنان از انتخاب رئیس جمهور حمایت کنند

وزرای خارجه ایران گفت که ما از هرگونه انتخاب و توافقی که در بین همه جهات لبنانی شکل بگیر حمایت خواهیم کرد و از دیگر طرف‌های خارجی هم دعوت می‌کنیم که بدون دخالت در امور داخلی لبنان از انتخاب رییس جمهور حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بیروت سفر کرده است با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد. دو وزیر خارجه پس از این دیدار در نشست خبری مشترکی حضور یافتند.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان در ابتدا گفت: وزیر خارجه ایران جزئیات توافق تهران و ریاض را به ما توضیح داد و هر توافقی بین کشورهای همسایه به نفع لبنان است. توافق ایران و عربستان سعودی بر تعدادی از کشورهای منطقه بازتاب دارد و برای صلح در منطقه مهم است.

بوحبیب با اشاره به پیشنهاد ایران به این کشور گفت: وزیر خارجه ایران در بخش برق و سوخت به ما پیشنهادی را مطرح کرد، اما وزارت امور خارجه طرف اجرایی این امر نیست و من این پیشنهاد را به مقامات مسئول در دولت لبنان اطلاع خواهم داد.

امیرعبداللهیان هم در صحبت‌هایش گفت: ما امروز در خصوص مسائل دوجانبه، وضعیت داخلی لبنان و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردیم. ایران همواره جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد. ما همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رییس جمهور تشویق می‌کنیم.

مقامات لبنانی احزاب سیاسی و همه جهات از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در خصوص انتخاب رییس جمهورشان دارا می باشند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین افزود: ما از هرگونه انتخاب و توافقی که در بین همه جهات لبنانی شکل بگیر حمایت خواهیم کرد و از دیگر طرف‌های خارجی هم دعوت می‌کنیم که بدون دخالت در امور داخلی لبنان از انتخاب رییس جمهور حمایت کنند.

وی گفت: ما در خصوص همکاری‌های همه جانبه ایران و لبنان گفتگو کردیم و آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها را مورد تاکید قرار دادیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: دیگر موضوعات گفتگو بین اینجانب و همکارم به توافق اخیر ایرانی-سعودی، وضعیت در اراضی اشغالی فلسطین، بحث اوکراین و سودان و لیبی بود.

وزیر خارجه در پایان گفت: روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت ایران در بیروت ترتیب داده شده و دیگر جزئیات را به آن روز موکول می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما