شناسهٔ خبر: 59869226 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توئیتر:

در نیمه اول سال ۲۰۲۲ محتوای بیشتری نسبت به شش ماه قبل حذف کردیم

توئیتر با انتشار یک پست تعداد محتوای حذف شده در سال ۲۰۲۲ در این شبکه اجتماعی را منتشر کرد که نسبت به شش ماه قبل، افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، توئیتر اعلام کرد که کاربران را ملزم به حذف بیش از ۶.۵ میلیون محتوا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ کرده است. این عدد ۲۹ درصد افزایش نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و قبل از خرید توئیتر توسط ایلان ماسک نشان می‌دهد.

توئیتر تعداد حذف محتوا را در یک پست وبلاگی و در همان روزی که اتحادیه اروپا اعلام کرد این شبکه اجتماعی در میان ۱۹ شرکت فناوری مشمول قوانین مهم جدید که آن‌ها را ملزم به مدیریت تهدیدات، انجام حسابرسی خارجی و مستقل، اشتراک‌گذاری داده‌ها با مقامات و محققان و همچنین تصویب یک منشور اخلاقی منتشر کرد.

طبق گزارش کمیسیون اروپا، عدم رعایت این قوانین (که برخی از سختگیرانه‌ترین مقررات جهان در سیستم عامل‌های برخط است) می‌تواند منجر به جریمه تا ۶ درصد از درآمد جهانی یا حتی ممنوعیت فعالیت در اتحادیه اروپا شود.

قبل از اینکه ماسک، توئیتر را در ماه اکتبر خریداری کند و تقریباً ۸۰ درصد از کارکنان آن را تعدیل کند، این شبکه اجتماعی معمولا دو بار در سال گزارش‌هایی را در وب‌سایت مرکز شفافیت خود منتشر می‌کرد که جزئیاتی از قبیل تعداد حساب‌های تعلیق شده و تعداد درخواست‌های دولت برای دریافت داده‌ها را شرح می‌داد.

به‌روزرسانی توئیتر در قالب یک پست وبلاگ کوتاه ارائه شد و این شرکت اعلام کرد: اواخر سال جاری به‌روزرسانی در مورد مسیر پیش‌روی خود برای گزارش شفاف‌سازی را ارائه خواهد کرد.

انتشار گزارش‌های شفافیت یکی از الزامات قوانین جدید اینترنت اتحادیه اروپا است.

توئیتر اعلام کرد: در نیمه اول سال ۲۰۲۲، ۵۳ هزار درخواست قانونی از دولت‌ها برای حذف محتوای خاص دریافت کرده که ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و هند بیشترین درخواست‌ها را ارسال کرده اند. توئیتر تعداد درخواست‌هایی که به آن‌ها عمل کرده را فاش نکرد.

انتهای پیام/

نظر شما