شناسهٔ خبر: 598688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خبرگزاری شبستان: مسئولان و نهادهای مختلف خراسان جنوبی تاکید کرده اند: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس امید تازه ای را در دل مردم مظلوم و زجر کشیده فلسطین اشغالی و غزه، ایجاد می کند.

خبرگزاری شبستان: مسئولان و نهادهای مختلف خراسان جنوبی تاکید کرده اند: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس امید تازه ای را در دل مردم مظلوم و زجر کشیده فلسطین اشغالی و غزه، ایجاد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مسئولان و نهادهای مختلف در استان خراسان جنوبی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمائی روز جهانی قدس شدند.


روز قدس؛ روز فریاد مظلومیت فلسطین اشغالی است
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی گفت: روزقدس، روز ایستادگی در برابر استکبار جهانی و روز فریاد مظلومیت فلسطین اشغالی است.


حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی افزود: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سنت حسنه‌ای از بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) جهت آزادسازی قدس از ظلم و آوارگی است. راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌آور نجات مظلومان و روز حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم و همبستگی همه مسلمانان جهان است.


وی ادامه داد: امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بدلیل حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی و به خاک و خون کشیدن کودکان و جوانان روزه دار نوار غزه بیش از پیش احساس می شود. رژیم منحوسی که با پشتوانه استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا با حمله کورکورانه به مساجد، مراکز دینی، مدارس، مراکز درمانی و غیره خواهان شکست مقاومت در نوار غزه هستند؛ ولی مردم مظلوم غزه بار دیگر با پایداری، صبر و مقاومت این رژیم را یک گام دیگر به نابودی نزدیک می کنند.


نماینده مردم سه شهرستان خراسان جنوبی در خانه ملت تاکید کرد: بی شک حضور باشکوه و گسترده مردم مسلمان در سراسر جهان و به ویژه بلاد اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس، بازتاب درخشان و بی بدیلی از خشم مقدس و خروشان ملت های رنج کشیده و مظهر غرور و عزت مردمانی است که نفرت عمیق خویش را از رژیم منحوس، نامشروع و سراسر ظلم و جور صهیونیستی اعلام کرده و بر ایستادگی کامل تا تحقق حقوق حقه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تاکید می‌نمایند.


عبادی خاطرنشان کرد: اینجانب با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما مردم شریف در ماه پربرکت رمضان و گرامیداشت روز جهانی قدس از آحاد مردم همیشه در صحنه شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف دعوت می‌کنم تا همگام با سایر مردم در سراسر میهن عزیز اسلامی، بار دیگر در صفوفی به هم فشرده در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت و امید تازه ای را در دل مردم مظلوم و زجر کشیده فلسطین اشغالی و غزه که این روزها آماج حملات بی رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته اند، ایجاد نمایند و وحدت و اتحاد اسلامی را به نحو اعلای خویش به نمایش گذارند.


مسئله قدس، همچنان نماد وحدت مسلمانان جهان است
سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در آستانه فرارسیدن روز قدس و جنایات ظالمانه صهیونیسم با صدور پیامی گفت: مسئله قدس شریف به عنوان یک دغدغه جهانی همچنان نماد وحدت مسلمانان است.


دکتر محمد قادر قادری در این پیام ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست در فلسطین اشغالی گفت: امسال روز جهانی قدس در حالی از راه می رسد که مردم هوشیار و آگاه جهان شاهد فجیع ترین نسل کشی های رژیم غاصب صهیونیست در طول تاریخ هستند.


وی گفت: جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع و مظلوم غزه در ماه مبارک رمضان از بی شرمانه ترین اقدامات غیرانسانی است که تنها از رژیم هایی بی هویت چون اسرائیل بر می آید.


سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با ابراز ناراحتی از این حملات وحشیانه اشغالگران خاطرنشان کرد: امروز مسئله قدس شریف و فلسطین به عنوان دغدغه مهم جهان اسلام همچنان نماد همبستگی و محور وحدت اسلامی در رویارویی با رژیم جعلی اسرائیل و سمبلی از مقابله مسلمانان و مستضعفان جهان با طرح‌های استکباری است.


دکتر قادری بر حضور پر شور همه شهروندان در راهمپیمایی روز قدس تاکید کرد و افزود: با توجه به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، حضور ملت غیور ایران اسلامی به همراه دیگر آزادیخواهان جهان موجب شکسته شدن سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات غیر انسانی می شود.


وی ضمن دعوت از همه اقشار مختلف استان برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: جهادگران جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز همگام با سایر اقشار ملت هوشیار ایران اسلامی ضمن شرکت در راهپیمایی روز قدس، حمایت همیشگی خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می دارند.


فردا؛ بانگ نفرین اعضای کانونهای مساجد در حمایت از غزه
در بخشی از بیانیه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز آمده است: بی شک جوانان خداجوی ما در سنگر مساجد گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان آمادگی لازم و قاطع خود را برای به رخ کشیدن قدرت بی بدیل خود اعلام داشته و ضمن ابراز همدردی با برادران و خواهران فلسطینی خود برای پاک کردن غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای اسلام از هیچ گونه تلاش و جانفشانی فروگذار نخواهند بود.


اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی پیشاپیش اعلام می دارند که دوشادوش امت حزب ا... و فرزندان خمینی کبیر(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بانگ نفرین خود را تا پاک شدن نام ننگین اسرائیل خونخوار از نقشه جهان به گوش جهانیان خواهند رساند.


هر سال بر ابعاد روز جهانی قدس اضافه می شود
خانواده های معزز شاهد و ایثارگر و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز در بخشی از بیانیه خود آورده اند؛ روز جهانی قدس، روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست های غارتگر، روز مقابله با مستضعفین با مستکبرین است.


روز جهانی قدس که با نامگذاری و حمایت رهبر کبیر انقلاب به جهان عرضه شد؛ هر سال بر ابعاد آن اضافه می شود و حاصل آن، برکات فراوانی برای مردم فلسطین و جهان اسلام است. امروز وحدت مسلمین حول مساله قدس، مهمترین مساله جهان اسلام است، چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرچمداری در عرصه حمایت از فلسطین را تنها با یکپارچگی و وحدت مسلمانان ممکن دانسته و آن را ضرورتی اجتناب ناپذیر توصیه کرده اند.


خانواده های معزز شاهد، ایثارگر و خدمتگزاران به ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با گرامیداشت روز قدس همگام و همراه با مردم شهید پرور استان در حمایت از حقوق مسلمانان فلسطین و مبارزه با رژیم جعلی و خیانتکار صهیونیستی اسرائیل در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد.


همچنین ناحیه مقاومت بسیج، اداره امور عشایری، اداره آموزش وپرورش، جمعیت هلال احمر، حوزه های علمیه امام صادق(ع) و سفیران عالم آل محمد(ص) و جعفریه قاین، جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشکده پرستاری، مجتمع سلامت، دانشگاه بزرگمهر، اداره تعاون،کار و‌ رفاه ‌اجتماعی، اتاق ‌اصناف، شورای هماهنگی هیئت های مذهبی قاین نیز ضمن محکومیت جنایات اسرائیل خواستار حضورگسترده مردم در راهپیمایی روزجهانی قدس شده اند.


پایان پیام/
 

نظر شما