شناسهٔ خبر: 59868630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید ایران و سوریه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که در دمشق بسر می‌برد، با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق، دو طرف در این دیدار بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تمرکز بر طرح‌های زیربنایی تاکید کردند.

<div id="video-display-embed-code_9551519"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3829678/9551519?width=600&height=300"></script></div>


وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدار با اشاره به برگزاری جلسات فشرده هیات‌های دو طرف در قالب کمیته‌های تخصصی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی از توافق در زمینه‌های مبادلات مالی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور در بخش‌های مختلف خبرداد.
آقای بذرپاش افزود، تبادل مستقیم بانکی و مراودات مالی زمینه ساز رونق فعالیت‌های اقتصادی طرفین می‌باشد و در آینده می‌توان با ایجاد بانک مشترک نیز به تسهیل این امر کمک شایانی کرد.
نخست وزیر سوریه نیز ضمن تقدیر از همراهی دولت و ملت ایران در طول سال‌های جنگ جهانی نیابتی تروریست‌ها علیه سوریه از آمادگی کشورش برای واگذاری طرح‌های بزرگ اقتصادی به شرکت‌های ایرانی خبرداد.
حسین عرنوس با اظهار امیدواری از فرآیند مذاکرات در حال انجام در کمیته‌های تشکیل شده گفت، دولت سوریه اهتمام ویژه‌ای اجرایی نمودن تفاهم نامه‌ها خواهد داشت و از ایجاد مسیر مناسب‌تر تبادلات بانکی دو کشور حمایت می‌کنیم.

نظر شما