صحرایی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هفته آینده کل کشور وارد فضای روز معلم خواهد شد. ۱۲ اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و خبرهای خوب را در روز معلم خواهند شنید.
وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی معلمان را پیگیری کرده ایم، ادامه داد: فرآیند رتبه بندی معلمان هنوز تمام نشده است. رتبه بندی مهمترین و بزرگترین تحول تاریخ آموزش و پرورش کشور است که از سال ۱۲۸۶ تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.
وی در ادامه با بیان اینکه رتبه بندی معلمان وجوه مثبت فراوانی دارد و نباید چند خطا منجر شود که وجوه مثبت رتبه بندی دیده نشود، اظهار کرد: رتبه بندی معلمان کار بزرگی بود و این دولت بار سنگینی را برداشته است. اجرای رتبه بندی بسیار هم به اهداف خود نزدیک شده است. اما اشکالاتی هم دارد که در تلاش هستیم آن را برطرف کنیم. از آنجا که بار اول است که اجرایی میشود و کار سنگینی هم بوده اشکالات اجرایی آن قابل پیش بینی بود. همه اهتمام ما این است که همه اعتراضات معلمان را کاملا عادلانه بررسی کنیم تا هر همکاری به رتبه استحقاقی خود برسد. از طرف دیگر برخی افراد شائبههایی ایجاد میکنند که برخی از رتبهها بالا داده شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: همه این پروندهها طبق قانون بررسی خواهند شد. بعد از اتمام فرآیند رتبه بندی و اتمام فرآیند بررسی اعتراضات، بحث بازنگری نیز انجام خواهد شد.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاکید اصل ۱۶ قانون اساسی بر آموزش زبان عربی به دانش آموزان و روند آموزش زبان عربی در مدارس، بیان کرد: آموزش زبان عربی در مدارس به درستی انجام میشود و این امر دارای چند مرحله است. اگر اشکالی در اجرا وجود دارد باید معلمانی که این درس را تدریس میکنند تقویت شوند. ان شاءالله تقویت خواهند شد.
صحرایی گفت: خواهش بنده این است که در موضوع آموزش و پرورش و آموزش دانش آموزان به جریان اصلی توجه کنیم. بالاخره ممکن است دانش آموزی به خوبی عربی بلد نباشد. یادگیری زبان، یک استعداد است. ممکن است فردی استعداد یادگیری زبان عربی نداشته باشد، اما استعداد دیگری داشته باشد.