شناسهٔ خبر: 59866451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منفعت آمریکا و رژیم صهیونیستی از درگیری‌های سودان

کارشناس مصری مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در درگیری‌ها و ناآرامی‌های سودان دخالت دارند و آن‌ها از این وضع سود می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، کارشناس مصری مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در درگیری‌ها و ناآرامی‌های سودان دخالت دارند و آن‌ها از این وضع سود می‌برند.

<div id="video-display-embed-code_9550816"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3829518/9550816?width=600&height=350"></script></div>


علی ابوالخیر، کارشناس مصری مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: از آغاز درگیری‌ها بین گروه‌های سودانی یعنی ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های واکنش سریع به فرماندهی حمیدتی انگشت اتهام به سوی طرف‌های خارجی نشانه رفت.

وی افزود: سودان با هفت کشور مصر، اتیوپی، جیبوتی، سودان جنوبی، کنیا، چاد و لیبی مرز مشترک دارد.

کارشناس مصری مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در درگیری‌ها و ناآرامی‌های سودان دخالت دارند و آن‌ها از این وضع سود می‌برند.

علی ابوالخیر تصریح کرد: کشور‌های غربی از پنج روز پیش تخلیه اتباع خود را از سودان آغاز کرده اند، آن‌ها می‌خواهند خارجی‌ها را از سودان خارج کنند و سودانی‌ها همدیگر را بکشند و آن‌ها طرف‌های درگیر را تامین تسلیحاتی کنند تا سودان نابود، تجزیه و تقسیم شود.

وی افزود: دارفور و کردوان را از همدیگر جدا کنند و شرایط را برای حضور رژیم صهیونیستی در آب‌های نیل فراهم کنند. مصر نیز اوضاع را قدرتمندانه و محطاطانه از نزدیک زیر نظر دارد و اجازه نمی‌دهد رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا با ایجاد هرج و مرج برای منطقه مشکل ایجاد کنند.

نظر شما