شناسهٔ خبر: 59861231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت ۸ درصدی ساخت بیمارستان پیامبر اعظم در حاشیه کلانشهر مشهد

ساخت بیمارستان پیامبر اعظم در حاشیه کلانشهر مشهد تا کنون ۸ درصد پیشرفت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت بیمارستان پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید رجایی ازپیشرفت ۸ درصدی ساخت بیمارستان پیامبر اعظم در حاشیه کلانشهر مشهد مناطق حاشیه که در اردیبهشت پارسال آغاز شده بود تنها ۸ درصد پیشرفت داشته است.
دکترتوسلی افزود: این بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زمینی به مساحت پنج هکتار و با زیر بنای ۵۸ هزار متر مربع در شش طبقه در منطقه کم برخوردار و پر جمعیت شرق مشهد ساخته شود.
 وی گفت :‌ زمین این طرح را آستان قدس رضوی تامین کرده است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، ساخت آن تا پایان سال ۱۴۰۴ پایان می‌یابد.
دکترتوسلی افزود:برای ساخت این بیمارستان، دو و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی پیش‌بینی شده است و با بهره‌داری از آن تحولی اساسی در توسعه کمی و کیفی خدمات رسانی در حوزه درمان به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ایجاد خواهد شد.
معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تاکنون ۱۸۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است و برای امسال هم ۴۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
دکتر توسلی اظهار داشت:۱۵۰ میلیارد تومان هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر آن هستند که اگر این بودجه اختصاص یابد می‌توانیم در مدت یکسال بخش اورژانس را با ظرفیت ۴۰ تخت به بهره برداری برسانیم.
شهرک شهید رجایی معروف به قلعه خیابان در شرق مشهد با جمعیت بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مناطق پر جمعیت حاشیه‌نشین مشهد به شمار می‌رود.

نظر شما