شناسهٔ خبر: 59858915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورداری بیش از ۵۰۰ روستای ایلام از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمود کشاورز با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی شهر‌های استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند،اظهار کرد:در حال حاضر ۵۵۵ روستای استان از نعمت گاز برخوردار و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

وی افزود:در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال پرونده گازرسانی نیز در مناطق روستایی بسته شود.

کشاورز تعداد کل روستا‌های ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۵ روستا گازدار، ۳۲ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و… از لحاظ سرانه کشوری مصوب برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و صعب‌العبور هستند، تا پایان سال بسته خواهد شد.

نظر شما