شناسهٔ خبر: 59852593 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

گرد و خاک «ناپلئون» در آمریکا
کمپانی سونی در رویداد سالانه کامیک‌کان در لاس وگاس، نخستین تصاویر از فیلم «ناپلئون» ساخته «ریدلی اسکات» با بازی «واکین فینیکس» را رونمایی کرد. «ناپلئون» به کارگردانی «ریدلی اسکات» بر اساس فیلمنامه‌ای از «دیوید اسکارپا» با بازی «واکین فینیکس» بازیگر برنده اسکار در نقش امپراتور و رهبر نظامی فرانسه ناپلئون بناپارت همراه است. ویژگی قابل توجه این فیلم، این است که کمپانی اپل که سازنده این فیلم است قصد دارد با «ناپلئون» وارد اکران سینمایی شود که برای صاحبان سینما خبر خوشایندی است. گفته می‌شود که این فیلم نگاهی اصیل و شخصی به ریشه‌های ناپلئون و صعود سریع و بی‌رحمانه‌اش به امپراتوری دارد که از منظر رابطه اعتیادآور و اغلب ناپایدار او با همسرش و یک عشق واقعی ژوزفین، با بازی «ونسا کربی»، نگریسته می‌شود. «طاهر رحیم»، «بن مایلز»، «متیو نیدهام» و «لودین سانیه» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

برد پیت و رقابت‌های جایزه فرمول یک
بازیگر مطرح آمریکایی قرار است در رقابت‌های جایزه بزرگ فرمول یک بریتانیا حضور داشته باشد و با سایر رانندگان رقابت کند. به گزارش ایسنا از سان، برد پیت از کمیته برگزاری مسابقات فرمول یک در بریتانیا مجوز دریافت کرد تا همراه با سایر شرکت‌کنندگان در امتداد پیست سیلورستون رانندگی کند تا برای فیلم جدیدش درباره «مسابقه‌های سلطنتی» آماده شود. او قرار است در دور آزمایشی که رانندگان در امتداد مسیر با سرعت کم (معمولاً تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت) در حال رانندگی‌اند، حضور داشته باشد اما حتی این گزینه نیز خطرناک است؛ چرا که خودروهایی که در پیست هستند هر یک چندین میلیون یورو ارزش دارند و کوچکترین اشتباهی از سوی برد پیت منجر به بروز خسارت فراوان می شود. برد پیت ۵۹ساله در فیلم جدیدش نقش راننده کهنه‌کاری را بر عهده دارد که حرفه‌اش را احیا می‌کند تا به راننده‌ای تازه‌کار برای رقابت با رانندگان برتر فرمول یک یاری برساند.

کن لوچ و «بلوط پیر» 
فیلمساز بریتانیایی که امسال با فیلم «بلوط پیر» در جشنواره کن حضور دارد می‌گوید شاید این آخرین فیلم بلندش باشد. به گزارش مهر از گاردین، کن لوچ گفت نزدیک به ۹۰ سال سن دارد و طبیعی است که در این سن توانایی آدم رو به کاهش می‌رود. وی در صحبت با هالیوود ریپورتر گفته است به همین دلیل شاید فیلم جدیدش «بلوط پیر» آخرین فیلمش باشد و فکر کردن به فیلمی دیگر کمی دور از دسترس است.کن لوچ ۸۶ ساله عنوان کرد: فقط مطمئن نیستم بتوانم یک دور دیگر بزنم.وی افزود: ساختن فیلم‌های بلند چند سال طول می‌کشد و آن وقت من نزدیک ۹۰ سال سن خواهم داشت و توانایی‌هایم رو به کاهش و حافظه کوتاه‌مدتم از بین می‌رود. بینایی من همین حالا هم وضعش خراب است، بنابراین کار بسیار مشکل است. «بلوط پیر» پانزدهمین فیلم لوچ در جشنواره فیلم کن در ماه می برای اولین بار به نمایش در می‌آید. ماجرای این فیلم که با بازی دیو ترنر و ابلا ماری و نویسندگی پل لاورتی، همکار همیشگی لوچ ساخته شده، در شمال شرقی انگلستان اتفاق می‌افتد و درباره یک کافه در یک جامعه معدنی سابق است.

بازگشت کارگردان به رقابت کن ۲۰۲۳ 
در حالی که فیلم «بازگشت» کاترین کورسینی به دلیل رعایت نکردن مواردی در آخرین لحظه از بخش رقابتی کن حذف شده بود، حالا این فیلم یکی از ۱۴ فیلمی است که به فهرست جشنواره امسال افزوده شد.به گزارش ورایتی، جشنواره کن ۲۰۲۳ دیروز ۱۴ فیلم را به بخش‌های مختلف جشنواره امسال که اسامی پدیرفته‌شدگانش ۱۳ آوریل اعلام شده بود، افزود.از این میان ۲ فیلم «بازگشت» ساخته کاترین کورسینی و «مگس‌های سیاه» ساخته ژان استفن ساویر به بخش رقابتی اصلی افزوده شدند. بخش کن پرمیر نیز ۳ فیلم را اضافه بر فیلم‌های قبلی به نمایش درمی‌آورد که شامل «گمشده در شب» ساخته آمات اسکالانته، «عشق و جنگل‌ها» ساخته والری دونزلی و «اورکا» ساخته لیساندرو آلونسو خواهد بود.«آبه پی‌یر: یک زندگی از مبارزات» ساخته فردریک تلیه نیز به بخش خارج از رقابت افزوده شد.در بخش نوعی نگاه نیز «تنها رود جاری است» ساخته وای شوجین و «یک شب» ساخته آلکس لوتس به فهرست قبلی افزوده شدند. این فیلم دوم در بخش خارج از رقابتی این بخش و به عنوان فیلم اختتامیه این بخش جنبی انتخاب شده است.امسال هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ ماه می (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما