شناسهٔ خبر: 59850093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید امیرعبداللهیان بر اهمیت وحدت سرزمینی یمن

مسقط - ایرنا - وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن بر اهمیت وحدت سرزمینی این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا به عمان، حسین امیرعبداللهیان عصر سه شنبه با محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور دیدار و درباره مهمترین تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

در دیدار امیرعبداللهیان و محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط ، وزیر امور خارجه کشورمان گشایش های ایجاد شده در زمینه پرونده انسانی و تبادل اسرا را مثبت ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت وحدت سرزمینی یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ابتکار، طرح و اقدامی که به رفع محاصره یمن و برقراری آتش بس همه جانبه و تفاهم میان گروه های سیاسی یمنی بیانجامد، استقبال می کند.

محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های انسانی جمهوری اسلامی ایران از یمن، آخرین وضعیت گفتگو با عربستان سعودی در صنعا در حوزه های مختلف را تشریح کرد.

وی تاثیر توافق اخیر میان ریاض و تهران را بر وضعیت منطقه مثبت ارزیابی کرد و افزود: ما به مقاومت و گفت وگو تا رسیدن به توافقی که حقوق همه مردم یمن را تامین کند ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام ۱۹ فروردین سال جاری در دیدار با هیأت مذاکره کننده یمنی خروج نظامیان خارجی از کشور، پرداخت خسارت‌ها و بازسازی کشور را از خواسته های عادلانه دولت نجات ملی یمن اعلام و تصریح کرد: از دیگر خواسته‌های ما توقف تجاوز، برداشته شدن کامل محاصره و پرداخت حقوق همه کارمندان از درآمدهای نفتی و گازی است.

وی بیان کرد: بر پرونده اسیران بیشتر تمرکز خواهیم کرد تا مانند گذشته هیچ مشکلی آن را به تاخیر نیندازد.

به گفته عبدالسلام «قول هایی داده شده است که این کار در ماه مبارک رمضان به سرانجام برسد».

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله گفت: اظهارات برای ما مهم نیست و تنها نتیجه برای ما مهم است.
عبدالسلام پیشتر از ورود یک هیأت عمانی به یمن خبر داده بود.

در همین رابطه، المیادین گزارش داد که هیات عمانی وارد فرودگاه بین المللی صنعا شده و یک هیات سعودی در ادامه به صنعا می رود.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو منبع آگاه نوشت که یک هیأت سعودی - عمانی تصمیم دارد به زودی به منظور دستیابی به توافق و آتش‌بس دائم در یمن، به صنعا سفر کند.

این دو منبع آگاه تأکید کردند که «مذاکرات هیات سعودی و عمانی در صنعا، روی بازگشایی کامل بنادر و فرودگاه‌های یمن، پرداخت حقوق کارکنان و انتقال سیاسی قدرت متمرکز خواهد بود».

نظر شما