شناسهٔ خبر: 5983623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک منبع آگاه: پیشرفت‌هایی در حذف پرانتزها حاصل شده ولی ارزش خاصی از جهت نیل به توافق ندارد

یک منبع آگاه با بیان اینکه پیشرفت‌هایی در حذف پرانتزها حاصل شده و بخش قابل توجهی از متن از پرانتزها پاک شده، گفت: پیشرفت ذکر شده در متن به خودی خود ارزش خاصی از جهت نیل به توافق ندارد.

صاحب‌خبر -

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص اظهاراتی که به نقل از منابع گوناگون درباره پیشرفت در متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مطرح می‌شود، گفت: این اظهارات نه قابل تأیید است و نه قابل تکذیب.

وی با ذکر این نکته که پیشرفت‌هایی در حذف پرانتزها صورت گرفته و بخش قابل توجهی از متن در حال حاضر از پرانتزها پاک شده است، یادآور شد: اما پرانتزهای باقیمانده در متن، همه ناظر به موضوعات مورد اختلاف مهم و اساسی هستند.

این منبع خاطرنشان کرد: پیشرفت ذکر شده در متن به خودی خود ارزش خاصی از جهت نیل به توافق ندارد. از همین جهت، نگاه کمی در ارزیابی پیشرفت متن ممکن است موجب بروز ابهام و سردرگمی شود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که 90 درصد از متن توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 نوشته و تکمیل شده است.

بر اساس گزارش ایتارتاس، ریابکوف که کشورش یکی از اعضای حاضر در مذاکرات است، گفته: «فکر می کنم حدوداً 90 درصد از متن کامل شده ... ولی این مربوط به میزان محتوای نگاشته شده است و نه اهمیت آن.»

هشتمین دور رایزنی‌ها در راستای نگارش پیش نویس برجام از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در وین در جریان است و قرار است محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران بامداد شنبه راهی وین شود و جان کری نیز فردا (جمعه) عازم اتریش می‌شود.

دهم تیر ماه پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است.

انتهای پیام/

 

نظر شما