شناسهٔ خبر: 59829055 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

خاوازی رئیس ستاد کشاورزی معاونت علمی شد+ سوابق

خاوازی، وزیر سابق جهاد کشاورزی سکاندار ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مامور تدوین سند جامع با رویکرد توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی و کاهش وابستگی در این حوزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس آمارهای منتشر شده در ایران واردات محصولات غذایی حجم بالایی را به خود اختصاص داده است؛ از این رو مدیران و فعالان این عرصه در تلاش هستند تا نیازهای این حوزه را با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و تخصصی موجود کشور مرتفع کنند.

سردار فیض‌اللهی فرمانده تیپ ویژه صابرین شد + سوابق

در این راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اقدام به ایجاد ستاد جدید «توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی» با هدف حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و تحقق برنامه‌های آتی دولت کرد. این ستاد به شکل تخصصی قرار است زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی را در کشور توسعه دهد.

با حکم روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، کاظم خاوازی وزیر سابق کشاورزی دبیر این ستاد نوپا، اما پرچالش شد.

کاظم خاوازی متولد سال ۱۳۴۷ در بیرجند و محقق و پژوهشگر علوم خاک ایرانی و وزیر سابق جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم بوده است. وی از دانشگاه تربیت مدرس دکترای کشاورزی با گرایش خاک‌شناسی دارد و عضو مدعو فرهنگستان علوم ایران است.

انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی و تدریس در دانشگاه‌های کشور از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی وی به شمار می‌رود.

خاوازی یکی از پژوهشگران برگزیده چهارمین جشنواره پژوهشگران برگزیده کشور و پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزی بوده و در کنار آن سوابق اجرایی همچون وزیر جهاد کشاورزی، معاونت وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، معاونت ترویج سازمان و سرپرستی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاونت آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و ریاست مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور را بر عهده داشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری نیز در حکم ایشان تاکید بر «تدوین سند جامع با رویکرد توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای آن» و «ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان حوزه غذا و کشاورزی با رویکرد ارتقای امنیت غذایی و کاهش وابستگی در تامین مواد، اقلام و خوراک به خارج از کشور» داشته و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برای توسعه این صنعت را ضروری دانسته است.

انتهای پیام

نظر شما