شناسهٔ خبر: 59820321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری پویش مردمی بی زباله از لتیان تا ماملو

پویش مردمی بی زباله در تهران با اجرای برنامه پاکسازی در حاشیه رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

آغاز به کار پویش مردمی بی زباله از لتیان تا ماملوبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طبیعت و محیط زیست  سرمایه ملی محسوب می‌شود و اگر ارزش گذاری اقتصادی اصولی در خصوص آن صورت نگیرد شاهد خواهیم بود که در صورت از دست رفتن این سرمایه، هزینه بازگشت گزافی باید صرف شود تا شاید شرایط اولیه به دست آید.

علیرضا مزینانی افزود: گرچه بسیاری از مردم در تلاشند که ملاحظات محیط زیستی را به دقت رعایت کنند، اما باز هم شاهد ناملایماتی در برخورد انسان با طبیعت هستیم لذا  پویش مردمی بی زباله در تهران  با شعار"سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز" پنجشنبه ۷ اردیبهشت برگزار می شود تا با کمک مردم و گروه‌های خودجوش، جهادی و علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست در کنار دستگاه‌های متولی و جمعی از مسئولان ملی و استانی بتوانیم بخشی از نامهربانی با طبیعت را جبران کنیم.
وی در تشریح این برنامه پاکسازی گفت:  پنجشنبه ۷ اردیبهشت از ساعت ۹ تا حوالی ظهر مسیر رودخانه جاجرود در چهار محور شامل لواسان از پل لشکرک تا تپه سرک، پردیس خسروآباد و سعید آباد، جاده پارچین بعد از روستای سنجریان و محدوده پارک ملی خجیر و ورودی سد ماملو پاکسازی خواهد شد.

مزینانی همچنین از علاقه‌مندان به طبیعت و دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با حضور خود در این برنامه فرهنگی به حفظ محیط زیست کمک کنند و یک روز خاطره انگیز را برای خود و طبیعت زیبای تهران رقم بزنند.

نظر شما