شناسهٔ خبر: 59814155 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

بهترین ابزارهای معاملاتی در فارکس: ماشین حساب نوسانات، جدول‌ ها و...

بهترین ابزارهای معاملاتی در فارکس از جمله تقویم اقتصادی، ماشین حساب نوسانات، جدول‌های همبستگی، پلتفرم‌های معاملاتی و ...بررسی و معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کسب سود‌های میلیارد دلاری، عامل قدرتمندی است که معامله‌گران بسیاری را به سمت بازار فارکس کشانده است. کم نیستند افرادی که با رویای یک شبه ثروتمند شدن، بدون توجه به سایر شرایط حاکم بر بازار‌های مالی، قدم در مسیر پر خطر سرمایه‌گذاری در بازار فارکس گذاشتند.

ورود به بازار فارکس برخلاف تصور و ظاهر فریبنده، فعالیتی ساده نیست و مانند هر فعالیت تخصصی دیگر نیازمند مهارت‌های بی شماری است. مهارت‌هایی که در کنار آموزش با تجربه و تمرین بدست می‌آید و نیازمند ابزارهایی است که فرایند معاملات را تسهیل می‌کند. البته باید در نظر داشت هیچ‌چیز بدون هزینه حاصل نمی‌شود و بهای کسب تجربه و مهارت گاهی بسیار سنگین تمام می‌شود.

هر معامله‌گر برای یک تراکنش باید عوامل بسیاری را در نظر بگیرد. از رصد بازار گرفته و توجه به اخبار و گزارش‌های منتشر شده تا ثبت یک معامله در محیط معاملاتی، مسیری بسیار طولانی است باید طی شود.

بروکرهای فارکس از جمله بروکر ارانته، ابزارهای معاملاتی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا فرایند بررسی بازار را برای معامله‌گران تسهیل کند و بتوانند از فرصت‌هایی که در بازار شکل می‌گیرد در زمان مناسب استفاده کنند.

بهترین ابزارهای معاملاتی فارکس

معامله‌گران در مسیر معاملاتی از چه ابزارهایی بهره می‌برند؟ پاسخ به این سوال، موضوعی است که در ادامه در مورد آن صحبت می‌شود.

پلتفرم معاملاتی

ارائه محیط معاملاتی کاربر پسند از امکاناتی است که بروکرها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. محیط‌های که هم امکان انجام فرایند معاملاتی تحت وب را برای کاربران فراهم می‌کند و هم تحت پلتفرم‌های تلفن همراه تا تریدر با توجه به زمان و مکان در هر شرایطی از بازار مطلع شوند.

پلتفرم‌های معروف و پیشرفته متاتریدر 4 و 5 از جمله برنامه‌های محبوب مورد استفاده برای ثبت سفارش و تجزیه و تحلیل بازار برای کاربران فراهم کرده است.

ابزارهای ترسیم و تحلیل نمودار

امکان ترسیم و تحلیل نمودار نماد انتخابی توسط معامله‌گر در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی فراهم شده است. معامله‌گران با استفاده از این ابزار می‌توانند در بازار لایو نمودار جفت ارز مورد نظر را بررسی کرده و آن را تحت نظر داشته باشند تا زمان مناسب نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. این نوع ابزار هم در محیط‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی در دسترس هستند و هم تحت نرم‌افزارهای مجزا می‌توان از آنها استفاده کرد.

تقویم اقتصادی

آگاهی از زمان و تاریخ وقوع رویدادهای اقتصادی اثر‌گذار بر بازار فارکس می‌تواند نقش پر رنگی برای معامله‌گران داشته باشد. انتشار گزارش‌های اقتصادی ابرقدرت‌های اقتصادی دنیا می‌تواند حتی به تغییر روند در بازار منجر شده و نوسانات شدیدی در فارکس ایجاد کند.

گزارش‌هایی مثل نرخ بیکاری، نرخ بهره، اشتغال و تورم، تولید ناخالص داخلی و صورت جلسات بانک مرکزی از جمله گزارش‌هایی است که می‌تواند اثر قابل توجهی بر معاملات بازار فارکس داشته باشد. معامله‌گران با پیگیری این گزارش‌ها می‌توانند نسبت به ورود به یک موقعیت معاملاتی تصمیم‌گیری کرده و یا در مورد بستن معاملات برنامه ریزی کنند.

منابع خبری

منابع خبری معتبر و انتشار به موقع اطلاعات می‌تواند ابزاری باشد که معامله گران را به سود‌های هنگفت برساند و یا از ضررهای احتمالی دور کند. برخی بروکرها با اتصال به شکبه‌های خبری و انتشار به موقع این اخبار سعی می‌کنند قدمی در جهت تسهیل فرایند معاملاتی برای کاربران بردارند.

تاریخچه معاملات

از اقداماتی که در پیشرفت و مهارت عملیاتی معامله‌گران اثر قابل توجهی داشته باشد، مرور و بررسی معاملات گذشته است. با بررسی معاملات سود و ضرر‌ده گذشته، بینش بهتری نسبت به معاملات آتی برای معامله گر ایجاد می‌شود. بررسی معاملات و پیدا کردن خطا‌های معاملاتی در زمانی مجزا، بهترین راهنما برای تریدر خواهد بود.

بروکر‌ها سابقه معاملاتی کاربران را نگهداری می‌کنند و این امکان را فراهم کردند که یا تحت پلتفرم‌های معاملاتی و یا تحت نرم افزار‌های جداگانه به این تاریخچه دسترسی داشته باشند.

خدمات کپی تریدینگ

در بروکرها ابزار تسهیل معاملاتی ارائه شده که با استفاده از آن کاربر می‌تواند با معامله گران حرفه ای همراه شده و با بررسی معاملات آنها، روش منطبق با شرایط را انتخاب و بر اساس الگوی معاملاتی آنها معاملات را انجام دهند.

این امکان کمک خوبی برای معامله گران به ویژه معامله گران تازه کار است که با نحوه عملکرد افراد حرفه ای آشنا شده و علاوه بر استفاده از تجربه آنها سطح آگاهی را نیز ارتقا دهند.

جدول همبستگی جفت ارزها

همبستگی چگونگی تغییر نرخ مبادله یک جفت ارز نسبت به نرخ مبادله جفت ارز دیگر را اندازه‌گیری می‌کند. مجموعه‌ای از همبستگی‌ها شامل یک جدول همبستگی ارز است که امکان می‌دهد ارتباط متقابل حرکات نرخ مبادله جفت ارز را تجسم کنید.

اهمیت این موضوع را در زمان ثبت سفارش می‌توان نشان داد. انجام معامله روی جفت ارز‌هایی که با هم هبستگی دارند، می‌تواند پرتفوی معاملات را یکباره به صفر برساند در حالی‌که احتمال سود ده بودن آنها را متصور بودید.

مبدل زمانی

زمان معاملاتی سشن‌های فارکس بسته به منطقه جغرافیای معامله‌گر متفاوت خواهد بود. اطلاع از زمان درست آغاز فعالیت برای معامله‌گران اهمیت بسیاری دارد. چرا که در بعضی سشن‌های معاملاتی، نقدینگی، نوسانات و حجم معاملات بالاتری نسبت به دیگر سشن‌ها دارد و طبیعتاً فرصت‌های معاملاتی بهتری در این سشن وجود دارد.

بر این اساس برای معامله‌گران مهم است که زمان معاملاتی را بر اساس زمان محلی با بازار فارکس هماهنگ کنند تا بتوانند از فرصت‌های بهتر در بازار بهره ببرند.

ماشین حساب نوسانات فارکس

یک ماشین حساب نوسانات، داده‌های نرخ ارز تاریخی یک جفت ارز را می‌گیرد و نوسانات تاریخی را در زمان واقعی برای بازه‌های زمانی مختلف تعیین می‌کند. نوسانات تاریخی یک جفت ارز به معامله‌گر ایده‌ای درباره ریسک موجود در معامله آن جفت ارز خاص می‌دهد.

امکانات معاملاتی می‌تواند مسیری همواتر را پیش پای معامله گران قرار دهد. ابزارهایی که روند رصد بازار و تجزیه و تحلیل نماد‌های معاملاتی را برای معامله گر تسهیل می‌کند و فرایند ثبت سفارش را برای کاربر مطلوبتر می‌کند.

آشنایی با ابزارهایی مثل تقویم اقتصادی، ماشین حساب نوسانات، جدول‌های همبستگی، پلتفرم‌های معاملاتی و بسیاری ابزار دیگر در این مطلب صورت گرفت و شرح مختصری در مورد هر کدام ارائه شد. با توجه به ریسک‌های ذاتی بازار فارکس وجود ابزار‌های کمکی می‌تواند دسترسی معامله گران را  به فرصت‌های معاملاتی و سفارشات مطلوب تر راهنمایی کند.

هیچ یک از ابزارهای معاملاتی نمی‌تواند ریسک‌های موجود در بازار را کاهش دهد. این ابزار صرفا به‌عنوان وسایل کمکی در جهت بررسی دقیق تر و جزئی تر بازار و فرایند معاملات استفاده می‌شوند و معامله‌گر می تواند با شناسایی وقایع احتمالی با آمادگی کافی با این رویدادها روبرو شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما