شناسهٔ خبر: 59813666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

چهار نکته از استعفای اسماعیلیون

صاحب‌خبر -

اجلال قوامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

شورای همبستگی برای آزادی و دموکراسی به سه ماه نرسیده؛  یکی از اعضایش حامد اسماعیلیون از آن خارج شد. او برخوردهای غیر دموکراتیک خارج از شورای همبستگی را دلیل این استعفا عنوان کرد:

یکم: از همان ابتدای شورای همبستگی پر واضح بود که این ترکیب نمی تواند دوام بیاورد، مشخص بود که سایر شخصیت های شورا زیر نام و سایه فرزند شاه سابق قرار می گیرند و حرف اول و آخر را او می زند.

دوم: در این دو ماه که از عمر شورای همبستگی می گذرد؛ سایر افراد تشکیل دهنده آن به ویژه عبدالله مهتدی و حامد اسماعیلیون از سوی حامیان رضا پهلوی به شدت تخریب شدند.هر چند حضور این دو فعال سیاسی در این شورا از همان آغاز واکتش های زیادی را به دنبال داشت.

سوم: عمر دو ماهه شورا تا این جای کار نشان داد که جریان حامی فرزند شاه سابق باوری به تکثر و قبول دیگری ندارد تا آنجا با شماست که فقط سربازباشید.هتاکی ها و توهین و تخریب ها علیه دیگر جریان ها ی سیاسی موید این ادعاست.

چهارم: و اما نکته آخر باید از این ائتلاف ها و شوراهایی که آنی تشکیل می شوند و مبنای منطقی و عقلایی ندارند درس گرفته شود تا اعتبار و سرمایه های اجتماعی و سیاسی قربانی قدرت خواهی یک جریان خاص نشود.

انتهای پیام

نظر شما