شناسهٔ خبر: 5981045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقام محلي کرد:حمله داعش به کوباني با همکاري ترکيه بود

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/04/04
00:33:52.13
سخنگوی جنبش تجمع دموکراتیک کردهای سوریه، تاکید کرد حمله امروز جنگجویان داعش به شهر عین العرب با حمایت دولت ترکیه بود.
شفان الخابوری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث، درباره درگیریهای امروز در شهر عین العرب گفت: گروه داعش پس از شکست های سنگین از جمله در تل ابیض و عین عیسی، پایگاه اصلی خود در شهر الرقه را در خطر می دید. داعش به همین علت به شیوه کثیف و قدیمی خود در حملات انتحاری با خودروهای بمبگذاری شده متوسل شد. خودروی بمبگذاری شده از مرزهای ترکیه وارد بخش سوری گذرگاه عین العرب شد. ما بار دیگر شاهد نقش منفی دولت ترکیه در این باره هستیم.
الخابوری افزود: داعش برای نفوذ به داخل کوبانی تلاش کرد و یگان های دفاع کردی با آن مقابله کردند. شهر کوبانی هم اکنون درکنترل کامل این یگان ها قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: داعش در شهر حسکه هم برای برهم زدن اوضاع و ترساندن مردم تلاش می کند. بعضی هسته های خفته داعش در منطقه النشوه فعال شدند و درگیریهای شدید بین آنها و نیروهای نظام سوریه در جنوب حسکه رخ داد. مناطقی در جنوب حسکه مانند النشوه به کنترل داعش درآمد، البته درگیریها همچنان ادامه دارد. ورود داعش به کوبانی دشوار است. تلاش داعش برای ورود به کوبانی از جرابلس نبود. دولت ترکیه به داعش برای انتقال سلاح و تجهیزات کمک می کند.
00:36:28.08

نظر شما