شناسهٔ خبر: 59803283 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از پاپ تا رونالدو؛

افراد مشهور تیک آبی توئیتر را از دست می‌دهند

چند روزی است توئیتر شروع به حذف تیک‌های آبی از حساب‌های تایید شده در گذشته کرده که حساب پاپ فرانسیس و رونالدو نیز در فهرست حذف شده‌ها به چشم می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، توئیتر روز پنجشنبه شروع به حذف تیک‌های آبی قدیمی از حساب‌های کاربران کرد و افراد مشهوری از جمله پاپ فرانسیس، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی فوتبال، وضعیت تایید شده خود را از دست دادند.

توئیتر که اکنون تحت مالکیت ماسک است، نحوه اعطای تیک آبی را که قبلا به افراد، روزنامه‌نگاران، مدیران، سیاستمداران و موسسات که پس از تأیید هویت آن‌ها داده شده بود، تغییر داده است.

ماسک در ماه نوامبر گفت: توئیتر در تلاشی برای راه‌اندازی جریان‌های درآمد بیشتر فراتر از تبلیغات، شروع به دریافت ۸ دلار در ماه برای تیک آبی می‌کند. این شرکت بعدا علامت‌هایی را در رنگ‌های دیگر ارائه کرد - طلایی برای مشاغل و خاکستری برای سازمان‌ها و مقامات دولتی و چندجانبه.

پاپ که روز پنجشنبه تیک آبی را از دست داد، مدتی بعد توسط توئیتر علامت تایید خاکستری دریافت کرد. واتیکان که غافلگیر شده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد از تغییرات توئیتر آگاه است، اما خاطرنشان کرد که پاپ بیش از ۵۳ میلیون دنبال کننده در حساب‌های @Pontifex خود به زبان‌های مختلف دارد.

در این بیانیه آمده: در حالی که منتظر اطلاع از خط‌مشی‌های جدید این شبکه اجتماعی هستیم، پاپ امیدوار است که این اقدامات گواهی صحت حساب‌ها را نیز شامل شود.

برخی از شخصیت‌ها مانند لبرون جیمز، ستاره بسکتبال و استفن کینگ، نویسنده هنوز علامت‌های آبی رنگ خود را دارند. کینگ نویسنده کتاب «درخشش» که قبلا ماسک را برای توئیتر مناسب نامیده بود، در توئیتی نوشت: حساب توئیتر من می‌گوید که مشترک توئیتر آبی شده‌ام. من کاری نکرده ام.

ماسک در جوابش نوشت: خوش اومدی.

ورج گزارش داد که جیمز، که قبلا گفته بود برای تایید اعتبار پول پرداخت نمی‌کند، برای حفظ این تیک پولی پرداخت نکرده است.

ماسک توئیت کرده: من شخصا برای چند نفر هزینه اشتراک ماهانه پرداخت می‌کنم.

در میان کسانی که نشان خود را از دست دادند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هم به چشم می‌خورد.

توئیتر روز جمعه همچنین برچسب «تأمین شده توسط دولت» را از حساب‌های رادیو ملی آمریکا (NPR)، شرکت پخش انگلیس و شرکت پخش عمومی کانادا (CBC) حذف کرد.

برچسب «رسانه‌های وابسته به دولت چین» را روی حساب‌های خبری شین هوا و همچنین روزنامه نگاران مرتبط با نشریات تحت حمایت دولت حذف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما