شناسهٔ خبر: 59785106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

شهر گزارش می‌دهد؛

مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی چه برنامه‌هایی برای رفاه حال نمازگزاران عید فطر دارند؟

باتوجه به فرارسیدن عید سعید فطر، مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی آمادگی خود را در جهت خدمت‌رسانی به نمازگزاران اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر؛ به دنبال فرارسیدن عید سعید فطر بعد از یک ماه بندگی و برای برگزاری هرچه بهتر نماز عید، شرکت‌های بهره‌برداری مترو تهران و اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی به منظور خدمت‌رسانی به نمازگزاران تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند. 
طبق گفته مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مترو تهران به منظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، سرویس‌دهی در تمام خطوط مترو را افزایش می‌دهد. 

کاهش سرفاصله حرکت قطارها در روز عید فطر

درستی می‌گوید: در روز عید فطر خدمات‌رسانی در خطوط درون‌شهری از ساعت ۵ صبح آغاز می‌شود و سرفاصله حرکت قطارها در خط یک و دو از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.
به گفته وی، سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه و در خط کاهش یافته و در خط ۴ مترو هر ۵ دقیقه یکبار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه همچنین از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط شش از ۱۵ به ۱۰ و در خط هفت از ۱۴ به ۱۲ دقیقه خبر می‌دهد و تاکید می‌کند: از ابتدای سرویس‌دهی مترو تا پایان نماز عید، امکان سوار یا پیاده‌شدن مسافر در ایستگاه شهید بهشتی وجود ندارد و شهروندان برای حضور در مصلی تنها می‌توانند از ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) در خط یک استفاده کنند.
گفتنی است که با توجه به عدم امکان پیاده‌شدن مسافران در ایستگاه شهید بهشتی تا پایان نماز، به منظور رفاه حال شهروندان خط سه هماهنگی‌های لازم با سازمان تاکسیرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه‌ سهروردی به مصلی انجام شده است.

خدمت‌رسانی رایگان شرکت واحد اتوبوسرانی در عید فطر از ۲۴ نقطه پایتخت

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز ضمن تخصیص ناوگان مخصوص مراسم و برقراری سرویس‌های دربستی از مساجد و پایگاه‌های بسیج مناطق ۲۲ گانه سطح شهر، از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد از ۲۴ مبدا و میدان اصلی به شرح زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان می‌کنند:
چهارراه تهرانپارس، پایانه شمشیری، یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر (عج)، شادآباد، میدان خراسان، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، حکیمیه، شهرک شهید محلاتی، تجریش، پایانه علم و صنعت، میدان رسالت، میدان نبوت، میدان راه‌آهن، بازار دوم نازی‌آباد، ابوذر، میدان انقلاب اسلامی، میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهید باقری، تهرانسر، فلکه سوم دولت‌آباد و ۱۳ آبان (شهید رجایی)   

خدمت رایگان تاکسیرانی در روز عید فطر

سازمان تاکسیرانی تعداد ۱۵۰ دستگاه تاکسی ون را آماده سرویس رسانی به نمازگزاران کرده است که از ساعت ۴ بامداد روز عید سعید فطر آمادگی دارند تا نمازگزاران را به طور رایگان از مسیرهای ۱۰گانه به محل برگزاری نماز انتقال دهند.
همچنین ۸ دستگاه خودرو تاکسی نیز برای سرویس رسانی به بیمارستان های تهران درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

نظر شما