شناسهٔ خبر: 59782534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مقام یمنی: آمریکا مخالف صلح

رئیس شورای سیاسی عالی یمن با بیان اینکه آمریکا به دنبال شکست تلاش‌های صلح است و نمی‌خواهد پرونده‌های انسان‌دوستانه حل شود، هشدار داد که به سود ریاض و منطقه نیست که تسلیم فشار‌های آمریکا شود.

صاحب‌خبر -

مقام یمنی: آمریکا مخالف صلحبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مهدی المشاط رئیس شورای سیاسی عالی یمن شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به رهبری آمریکا به یمن، فقط باعث ویرانی این کشور و بی‌ثباتی منطقه شده است.

المشاط در پیام تبریک به رهبر انقلاب یمن و ملت این کشور به مناسبت عید سعید فطر، درباره مذاکرات با هیأت سعودی گفت: در این مذاکرات که با میانجیگیری عمان صورت گرفت، بر پایبندی به حقوق مشروع خود در آزادی و استقلال، توقف جنگ، لغو محاصره زمینی، دریایی و هوایی و پرداخت حقوق کارکنان از درآمد‌های نفتی و گازی تأکید کردیم.

اخیرا هیأت‌های رسمی از عربستان و عمان برای بررسی پرونده تبادل اسرا و آتش‌بس در یمن، وارد صنعا شدند. این نخستین سفر هیأت سعودی به صنعا از آغاز جنگ همه‌جانبه علیه یمن بود که از فرورین ۱۳۹۴ آغاز شد و خسارات و تلفات زیادی به ملت یمن تحمیل کرد. این جنگ باعث شده صد‌ها هزار یمنی کشته و ده‌ها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.

این مقام یمنی، ضمن انتقاد از نقش مخرب آمریکا در این مذاکرات، تأکید کرد: آمریکا به دنبال شکست تلاش‌های صلح است و نمی‌خواهد پرونده‌های انسان‌دوستانه حل شود. به سود ریاض و منطقه نیست که تسلیم فشار‌های آمریکا شود. تن دادن به این فشار‌ها به ضرر کشور‌های متجاوز خواهد بود و نتیجه آن، نابودی و بی‌ثباتی است.

پیش از این، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم تأکید کرد که آمریکا، انگلیس و اسرائیل از هر گونه همگرایی در منطقه و نزدیکی ریاض و صنعا خشمگین هستند و به همین دلیل نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند تا از مصالحه در منطقه جلوگیری کنند.

شبکه خبری المسیره به نقل از المشاط گزارش داد، به اسرا وعده می‌دهیم که «تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به هر قیمتی، آخرین اسیر هم آزاد شود. ما از حقوق شما کوتاه نخواهیم آمد و به دشمنان اجازه نمی‌دهیم حقتان را نادیده بگیرند».

وی ضمن اعلام حمایت مجدد از ملت و مسئله فلسطین، گفت: از کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که دشمنی با صهیونیست‌ها و آمریکا را در سرفصل‌های درسی خود قرار دهند. از کشور‌های عربی و اسلامی هم می‌خواهیم که کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کرده و از مقاومت فلسطین پشتیبانی کنند.

المشاط در پایان از کشور‌هایی که روابط خود را با دشمن اسرائیلی عادی کردند، خواست که در محاسبات خود بازبینی کرده و با این رژیم، قطع رابطه کنند.

پایان پیام/

نظر شما