شناسهٔ خبر: 5976171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار سرباز سعودی و اماراتی در جنگ یمن کشته شدند

تهران -ایرنا - سه سرباز سعودی و یک افسر اماراتی شرکت کننده در تجاوز نظامی علیه مردم یمن کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط ، سربازان عربستانی براثر انفجار در مناطق جیزان و عسیر در مجاورت مرز با یمن از پای درآمدند.

بر اساس این گزارش، یک افسر پیاده از نیروهای اماراتی شرکت کننده در حمله نظامی به یمن نیز در درگیری با جنبش مقاومت مردمی یمن در نجران کشته شده است.

فرماندهی عملیات نظامی عربستان در بیانیه ای با تایید مرگ نظامیان مذکور گفت که «فرحان احمد الحقوی»، سرباز یکم «احمد موسی مطمی» از نیروی زمینی این کشور در روز گذشته در جیزان به قتل رسیدند و

«سعید الزهرانی » دیگر سرباز سعودی و «هزیم بن عبید آل علی» افسر اماراتی در درگیریهای منطقه مرزی عسیر و نجران جان خود را از دست دادند.

عربستان از ششم فروردین با ائتلاف 9 کشور عربی و به بهانه بازگرداندن منصور هادی عبدربه رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، حملات گسترده هوایی و دریایی را علیه مردم بی گناه یمن آغاز کرده است و در طول نزدیک به سه ماه حملات آنها علاوه بر انهدام تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و منازل مردم، بیش از 10 هزار یمنی کشته یا مجروح شده اند.

این شرایط به گونه ای است که روز گذشته یک افسر عربستانی پس از مشاهده جنایاتی که کشورش در یمن انجام داده و پس از اینکه فیلم کشته شدن چندین کودک یمنی بر اثر حمله هواپیمای خودش را مشاهده کرد، دست به خودکشی زد.

عربستان که در باتلاق داغ جنگ یمن از سویی و تهدیدهای گروه تروریستی و ناامنی از سوی دیگر مواجه است، تاکنون به هیچ یک از اهداف خود از شعله ور کردن آتش جنگ علیه مردم یمن دست نیافته است.

خاورم 6002 ** 1551

نظر شما