شناسهٔ خبر: 59761371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باند ۱۹ نفره کلاهبرداری هرمی در ری منهدم شد

شهرری - ایرنا - سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از انهدام باند ۱۹ نفره موسوم به شرکت هرمی «گلد کوئست» و دستگیری همه اعضا این باند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس ری، سرهنگ حسینعلی ابن علی روز چهارشنبه در این باره گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های سریالی از شهروندان در هفته های اخیر با عضوگیری شرکت هرمی موسوم به گلدکوئست که در زمینه بازاریابی شبکه ای غیرمجاز فعالیت می کند، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار عوامل اطلاعات کلانتری ۱۳۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی ماموران نشان داد، ۱۹ مرد جوان با شگرد عضوگیری شرکت های هرمی، شهروندان را اغفال و از آنها مبالغ زیادی کلاهبرداری کرده اند.

این مسئول اظهار داشت: تیم اطلاعات کلانتری شهرری در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی و متوجه شدند آنها از افراد زیادی به این صورت با ادعاهای واهی کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ ابن علی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در نقاط مختلف تهران و شهرستان ری شناسایی با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته آنها را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد عضوگیری شرکت هرمی اعتراف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری یادآور شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان دیگر در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند.

نظر شما