شناسهٔ خبر: 59752074 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رقابت سی و سه دانش آموز کیش در آزمون TIMSS ۲۰۲۳

خبرگزاری صدا و سیما

سی و سه دانش آموز پایه هشتم دبیرستان دخترانه دوره اول هاجر در آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳ شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، مدیر مرکز مطالعاتی بین المللی تیمز و پرلز وزارت آموزش و پرورش در جریان برگزاری آزمون تیمز ۲۰۲۳  در دبیرستان دخترانه دوره اول هاجر گفت: آزمون تیمز  در دو درس ریاضی و علوم برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان طراحی شده و برگزار می‌شود.

مسعود کبیری افزود: بسیاری از کشور‌های جهان علاوه بر برگزاری آزمون‌های سنجش پیشرفت تحصیلی داخلی، برای ارزیابی و مقایسه وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود نسبت به سایر کشور‌ها در آزمون‌های بین المللی، از جمله آزمون تیمز شرکت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: آزمون بین المللی تیمز هر چهارسال یکبار برگزار می‌شود و ایران نیز از سال ۱۹۹۵ در این آزمون شرکت کرده است.

حوریه حاجی زاده افزود: در استان هرمزگان ۲۷۷ دانش آموز از ۱۰ مدرسه و ۸ منطقه آموزشی در این آزمون شرکت دارند و  دبیرستان دخترانه دوره اول هاجر کیش نیز یکی از مدارس شرکت کننده در این آزمون است.

مسعود کبیری مدیر مرکز مطالعاتی بین المللی تیمز و پرلز وزارت آموزش و پرورش، حوریه حاجی زاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و صالح بهرام پور سرپرست اداره آموزش و پرورش از روند برگزاری آزمون تیمز ۲۰۲۳ در دبیرستان دخترانه دوره اول هاجر بازدید کردند.

نظر شما