شناسهٔ خبر: 59747092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بشار اسد در دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی:

سیاست واقع گرایانه عربستان سعودی به نفع منطقه است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت:سیاست انعطاف پذیری و واقع گرایانه عربستان سعودی به نفع کشور‌های عربی و منطقه است.

صاحب‌خبر -

بشار اسد سیاست واقع گرایانه عربستان سعودی را به نفع منطقه برشمردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق به نقل از بیانیه ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد این مطلب را در دیدار امروز فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی با وی بیان کرد.
در این دیدار که در کاخ الشعب دمشق برگزار شد، بشار اسد همکاری میان کشور‌های عربی در سایه تحولات کنونی در عرصه بین المللی را امری ضروری دانست تا از این تحولات در مسیر تامین منافع ملت‌های منطقه بهره برد.
رئیس جمهور سوریه همچنین حمایت کشور‌های عربی از مردم سوریه را خواستار شد تا هم (دولت و مردم) سوریه پیامد‌های ناشی از جنگ علیه سوریه را پشت سر بگذارند و هم با برخورداری از ثبات و آرامش داخلی بر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی (جولان) متمرکز شویم.
بشار اسد و بن فرحان در این دیدار روابط ریاض و دمشق، ابعاد همکاری دوجانبه و مسائل مورد اهتمام دو طرف در ارتباط با تحولات در عرصه‌های منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند.
برپایه این بیانیه، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در این دیدار گفت، کشورش یقین دارد، دولت و مردم سوریه با عزم و اراده خود پیامد‌های جنگ را پشت سرخواهند گذاشت و توسعه پایدار را عملی خواهند کرد.
فیصل بن فرحان همچنین گفت: ریاض از دمشق برای حفظ یکپارچگی خاک سوریه و همچنین برقراری امنیت و ثبات در این کشور حمایت می‌کند تا فضای مناسبی برای بازگشت آوارگان سوری فراهم شود.
رئیس دیپلماسی عربستان سعودی خاطرنشان کرد، مرحله آتی نیازمند بازگشت روابط میان سوریه و کشور‌های عربی به حالت عادی خود است و اینکه سوریه دوباره نقش خود را در منطقه بازیابد.

نظر شما