شناسهٔ خبر: 59740728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در نکا

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران از دستگیری ۳ حفار غیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در شهرستان نکا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمدرضا کردان گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مازندران، از حفاری غیرمجاز جلوگیری و افراد متخلف دستگیر شدند.

او افزود: بر اساس اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در یکی از مناطق جنگلی، مأموران یگان حفاظت شهرستان به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان و با دستور مقام قضایی، در یک عملیات ایست و بازرسی مشترک سه نفر از حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: این ماموران توانستند در یک عملیات ایست و بازرسی، از خودرو اعلام شده یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات کشف و ضبط کنند.

 سرهنگ کردان با تشکر از اطلاع‌رسانی هم استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرایم تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان دارد.

او گفت: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره تلفن ۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

نظر شما