شناسهٔ خبر: 59721428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگرانی آشکار رژیم صهیونیستی از تحولات سودان

رژیم صهیونیستی از تحولات به‌وجودآمده در سودان به‌شدت نگران است و مدعی است برای آرام کردن اوضاع تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی از درگیری‌های به‌وجودآمده میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع ابراز نگرانی کرد.

با توجه به اینکه «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش سودان و رئیس شورای حاکمیتی این کشور با رژیم صهیونیستی توافق سازش و عادی‌سازی روابط را امضا کرده است، رژیم صهیونیستی از درگیری‌های به‌وجودآمده میان نظامیان در سودان ابراز نگرانی کرده است.

درگیری میان نیروهای تحت فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای گارد واکنش سریع به‌فرماندهی حمیدتی از پنجشنبه آغاز شد و از روز شنبه این درگیری‌ها شکل مسلحانه شدید به خود گرفت و همچنان در اکثر مناطق سودان این درگیری‌ها ادامه دارد.

«الی کوهین»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته است: «در صورتی که گروه‌های اسلامی تندرو وارد نبردها در سودان شوند، تحولات خوبی رخ نخواهد داد.» و مدعی شده است، تل‌آویو هر آنچه را در توان داشته باشد برای آرام کردن اوضاع سودان انجام خواهد داد.

چندی است که اختلاف میان ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان با سرلشکر «محمد حمدان دقلو» مشهور به «حمیدی» فرمانده نیروهای واکنش سریع شعله‌ور شده‌‌ است، ریشه این اختلاف کاهش قدرت و اختیارات فرمانده نیروهای واکنش سریع و حتی مطرح شدن بحث ادغام این نیروها در ارتش سودان است، به‌علاوه، این دو فرمانده درباره توافقنامه چارچوب (تشکیل دولت مدنی و خروج نظامیان از صحنه سیاست) اصلاح ساختار ارتش و تشکیلات امنیتی، روابط خارجی سودان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

با اوج گرفتن اختلافات ژنرال برهان و سرلشکر حمیدتی، سیاستمداران سودانی احتمال بروز جنگ میان ارتش و نیروهای واکنش سریع را مطرح کردند لذا به‌همراه  شماری از شخصیت‌های اجتماعی و نظامی در مسیر میانجیگری میان این دو فرمانده نظامی گام برداشتند.

برهان و حمیدتی در نشست مشترکی توافق کرده بودند که یک کمیته مشترک امنیتی تشکیل دهند که اعضای آن متشکل از نظامیان، گروه‌های مسلح و نهادهای حاکمیتی ذی‌ربط باشد، وظیفه این کمیته نظارت بر وضعیت امنیتی سودان بود.

انتهای پیام/+

 

نظر شما