شناسهٔ خبر: 59719173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دعوت رئیسی از پادشاه عربستان برای سفر به ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: دعوت پادشاه عربستان از رئیس‌جمهور دریافت شده و ایشان نیز به صورت مکتوب از پادشاه عربستان دعوت متقابل کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی از نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، درباره دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان گفت: در ارتباط با روند اجرای توافقات دو کشور که در پکن صورت گرفت توضیحات لازم را دادم. اینکه سفر‌های متقابل مقامات دو کشور انجام شود وزرای خارجه دو کشور از همدیگر به صورت متقابل جهت سفر دعوت کرده‌اند.

وی افزود: دعوت پادشاه عربستان از دکتر رئیسی دریافت شده است و رئیس جمهور پاسخ متقابل داده و از ایشان دعوت کرده است. در مسیری که قرار گرفتیم با تکمیل گام‌های اجرایی می‌توانیم اظهار نظر و پیش بینی کنیم سفر‌های متقابل مقامات دو کشور در گام جلوتری در سطح وزرای خارجه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت خواهد گرفت انجام خواهعد شد.

کنعانی گفت: ما در مسیر اجرایی کردن دو موافقتنامه جامع بین دو کشور با تکمیل گام‌های اجرایی شاهد تبادل هیأت‌های مشترک خواهیم بود. به ویژه تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ظرفیت‌های عظیم دو کشور در اولویت ما و دو کشور است. در مذاکرات پکن و بیانیه مشترک تأکید شده است.

نظر شما