شناسهٔ خبر: 59698585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگاه نگران محافل رسانه‌ای اسرائیل به سفر هیات حماس به ریاض

تهران- ایرنا- سفر اعلام شده امروز هیاتی از جنبش حماس به سرپرستی ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به شهر ریاض پایتخت عربستان نگرانی محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» امروز شنبه در گزارشی سفر هیات حماس به ریاض را شکست دیپلماسی رژیم صهیونیستی و شکست پروژه عادی‌سازی روابط این رژیم با اعراب ارزیابی کرد.

این گزارشی درباره سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به عربستان گفت: اسرائیل نگران این دیدار است و سفر هیات حماس به ریاض نشان می دهد که سعودی ها از سیاست های کابینه حاکم بر (رژیم صهیونیستی) راضی نیستند.

این رسانه صهیونیستی درباره اهداف سفر هیات حماس نیز اعلام کرد: هیات حماس با این سفر قصد دارد تا ریاض را به حمایت بیشتر از آرمان فلسطین ترغیب کند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، حضور هیات حماس در قطر پیش از سفر به عربستان را یادآور شد و گفت: هنیه در دیدار با سفرای کشورهای عربی و اسلامی در قطر، هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه رمضان امسال را اعلام جنگ علیه تمام اعراب و مسلمانان اعلام کرد. این موضع گیری نشان می دهد که وی قصد دارد تا از تحولات اخیر برای تضعیف معاهده (سازش موسوم به) ابراهیم (پروژه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و دولت های عرب) استفاده کند.

این رسانه صهیونیست با بیان اینکه هدف سفر هیات حماس به ریاض و دوحه، انزوای دیپلماتیک بیشتر برای رژیم صهیونیستی است، افزود: سفر هیات حماس ضربه ای به دیپلماسی اسرائیل در آسیای غربی است.

به گزارش ایرنا، منابع فلسطینی گزارش دادند که اسماعیل هنیه و خالد مشعل از رهبران جنبش حماس امروز یکشنبه به عربستان سعودی سفر می‌کنند.

بر اساس اعلام این منابع، شماری از رهبران جنبش حماس از جمله «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی و «خالد مشعل» رئیس این جنبش در خارج به عربستان می‌روند.

این منابع افزودند، انتظار می‌رود که هیأت حماس در کنار انجام حج عمره، دیدارهای مهمی با مقام‌های سعودی درباره موضوعات مهم فی ما بین از جمله برقراری مجدد روابط بین دو طرف و بستن پرونده زندانیان فلسطینی در عربستان انجام دهند.

نظر شما