شناسهٔ خبر: 59687936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش ایران به تحولات سودان

ناآرامی‌های اخیر در سودان واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) ۲۶ فروردین ماه در این باره نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز کرد. 

 

به گزارش فارس، در ادامه تداوم بحران در سودان، امروز درگیری شدیدی بین شبه نظامیان «پشتیبانی سریع» و ارتش این کشور رخ داد. 

 

در همین خصوص سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: امیدواریم برادران سودانی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفت‌وگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفت‌وگو و آرامش عبور کنند. 

 

کنعانی تنها راه‌حل گذار از بحران به وجود آمده کنونی را، گفت‌وگوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی درباره یک ابتکار ملی خواند.

 

گفتنی است، در پی درگیری شدید بین ارتش و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع سودان، فرودگاه بین‌المللی خارطوم، همه پروازهای خود را متوقف کرد. 

 

علاوه بر ایران، تعدادی از کشورها و مقامات به این تحولات واکنش نشان داده و از این شرایط ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین زمینه نیز «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحولات امروز سودان را نگران‌کننده خواند و خواستار توقف خشونت شد.

 

سفیر روسیه در سودان هم امروز شنبه گفت: انتظار داریم که طرف‌های درگیری بزودی مذاکرات را شروع کنند. 

 

اختلاف بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان که با همکاری یکدیگر کودتای اکتبر ۲۰۲۱ در این کشور را هدایت کردند، در ماه‌های اخیر شدت گرفته است./فارس

برچسب‌ها:

نظر شما