شناسهٔ خبر: 5968777 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌صنعت | لینک خبر

توقف صادرات تخم‌مرغ به عراق

صاحب‌خبر - از روز پنجشنبه تاکنون صادرات تخم‌مرغ ایران به عراق متوقف شده است.
فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه شیوع آنفلوآنزای مرغی از استان مازندران فراتر نرفته است، اظهار داشت: شیوع این بیماری فعلا در سطح مرغ‌های بومی و محلی است و مرغداری‌های صنعتی هنوز درگیر آن نشده‌اند.
وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور با کمک مقامات محلی استان سعی و تلاش زیادی می‌کند که از نقل و انتقال مرغ به استان‌های دیگر جلوگیری شود تا بتوانند کنترل‌های لازم را در این زمینه انجام دهند به همین خاطر فعلا هیچ‌گونه گسترشی در این زمینه گزارش نشده است.
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور در مورد وضعیت صادرات تخم‌مرغ به کشورهای دیگر گفت: سازمان دامپزشکی موظف بود که وجود آنفلوآنزای مرغی را به سازمان جهانی بیماری‌های واگیر دام گزارش کند. زمانی که این گزارش در آنجا منتشر شد، ایران نیز به عنوان کشور درگیر آنفلوآنزا مطرح شده و به همین خاطر عراق از روز پنجشنبه تاکنون واردات تخم‌مرغ از ایران را به طور موقت متوقف کرده است.
طلاکش با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز گذشته ایران تخم‌مرغی به افغانستان صادر نکرده بود، افزود: طی روزهای اخیر صادرات به کشور افغانستان آغاز شده و در حال انجام است.

نظر شما