شناسهٔ خبر: 59681621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران انتقاد کرد؛

معضل ساخت ۱۲۰ هزار مسکن خارج از بافت روستایی در مازندران

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران وجود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خارج از بافت روستایی را معضل بزرگ در استان بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر شنبه در دیدار با مدیران بنیاد مسکن استان با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی خارج از بافت آن را معضل دانست و گفت: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس این بنیاد و ماده ۱۰۰ حضرت امام راحل، افزود: بنیاد مسکن به امنیت و بهداشت روانی جامعه روستاییان کمک می‌کند و برای ما مهم است.

وی با اشاره به اهمیت زمین کشاورزی در کنار مسکن، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از زمین‌های کشاورزی ما به زیر ساخت و سازهای بی‌رویه در مسیر خوشگذرانی رفته است درحالی که امنیت غذایی و امنیت روانی با هم برایمان مهم است و تعامل بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

آیت الله محمدی لائینی خواستار کمک به ساخت و ساز مسکن در مواردی که مشکل تنگنایی زمین را دارند، شد و تاکید کرد: البته نقشه بافت روستاها باید به‌گونه‌ای باشد که ساکنان غیربومی مجاز به ساخت و ساز غیرمجاز نشوند و برای ساکنین بومی نیز امتیازاتی درنظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کمیسیون ۹۹ روستاها و کمیسیون ۱۰۰ شهر را خراب کرده است: ادامه داد: دهیاران در رابطه با کمیسیون ۹۹ آن را فقط به دریافت جریمه و پورسانت محدود نکنند زیرا یکی از عوامل تجاوز به منابع طبیعی وجود این روزنه‌ها است.

امام جمعه ساری همچنین خواستار توجه و تکمیل طرح‌های نیمه کاره شد و وجود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خارج از بافت را معضل دانست و عنوان کرد: باید برای جلوگیری از ساخت و ساز بیشتر از قلع و قمع و اعمال جریمه اهمیت داده شود.

وی اضافه کرد: طبق آمار بسیاری از زمین‌های زراعی ما زیر ساخت و ساز رفته و امنیت غذایی ۱۶ میلیون نفر به خطر افتاد که ناشی از رهاسازی مشکل توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و نهادهای دیگر است.

نظر شما