شناسهٔ خبر: 5966819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشته شدن 5 تن در حملات بوکوحرام در نیجر

تهران – ایرنا – منابع امنیتی نیجر روز چهارشنبه گفتند که در حمله شبانه تروریست های بوکوحرام به دهکده ای در جنوب این کشور، دستکم 5 تن جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیامی، این حمله در پی تهاجم شبانه حدود یک هفته پیش این گروه تروریستی مرتبط با داعش در منطقه ای نزدیک مرز نیجریه رخ داد که دستکم 38 قربانی گرفت.

یک منبع امنیتی نیجر گفت: عناصر بوکوحرام شب 23 ژوئن (2 تیر) به دهکده ای نزدیک بوسو حمله کرده و دستکم 5 روستایی را کشتند.

یک منبع امنیتی دیگر نیجر نیز گفت: مهاجمان پس از حمله و کشتار ساکنان این روستا، آن را به آتش کشیدند.

بخش های جنوبی نیجر همجوار با خاک نیجریه به رغم تشکیل نیروی نظامی منطقه ای و عملیات آن علیه بوکوحرام در سال جاری میلادی شاهد ده ها حمله تروریستی بوده است.

دولت نیجر در پی وقوع این حملات در این بخش از کشور، وضع اضطراری اعلام و بیش از 600 تن را به اتهام ارتباط با این گروه دستگیر کرده است.

در همین حال یک افسر پلیس نیجریه روز چهارشنبه گفت: در حمله های تروریست های بوکوحرام به 2 دهکده در بخش های بیو و هاوول در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه، دستکم 42 نفر قربانی شدند.

دستکم 20 نفر نیز در حمله روز سه شنبه یک زن انتحاری در نزدیکی ایستگاه اتوبوس شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه، کشته شدند.

در این حمله که در نزدیکی بازار ماهی فروشان شهر مایدوگوری، از مراکز فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام رخ داد، 50 نفر هم مجروح شدند.

تاکنون ده ها هزار نفر در عملیات گروه تروریستی بوکوحرام که از 6 سال پیش در نیجریه آغاز شده است، جان خود را از دست داده اند.

خاورم**1486**1144

نظر شما