شناسهٔ خبر: 59665725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد ۶۹ هزار شغل برای استان اصفهان در دستور کار است

امسال ایجاد ۶۹ هزار شغل برای مردم استان اصفهان در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، اصفهان ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی غیرفعال در این استان وجود داشت که از ابتدای دولت سیزدهم، ۳۷۶ واحد تولیدی بزرگ و کوچک غیرفعال استان اصفهان به چرخه تولید بازگشت.
امیر رضا نقش افزود: برای تحقق شعار امسال، باید به سمت مردمی‌سازی اقتصاد حرکت کنیم و رهبر انقلاب نیز بر روی آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی سازی اقتصاد است افزود: هنوز ۸۰ درصد اقتصاد کشور ما دولتی است و اگر حمایت‌ها و تسهیل گری‌های دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی استان به این سو نرود و از سرمایه‌ها، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان واقعی حمایت نشود، اتفاقی هم در رونق اقتصاد و رشد تولید نمی‌افتاد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: مسئولان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اصفهان باید حداکثر حمایت، تسهیل گری و پشتیبانی خود را از مباحث سرمایه‌گذاری و تولید در استان داشته باشند. البته یک روند خوبی شکل گرفته و نواقصی هم وجود دارد وآمار‌ها نشان‌دهنده آینده‌ای روشن است.
نقش افزود: از مهم‌ترین اقداماتی که باید امسال در حوزه اقتصاد داشته باشیم، تغییر نگرش و رفتار خود نسبت به سرمایه‌گذار است؛ اگر تغییروتحول در نگرش و رفتار اتفاق افتاد، آن زمان با کمک همه شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان می‌توانیم اقدامات خوبی را در استان رقم بزنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طرح‌های اقتصادی پیشران استان، گفت: در استان ۹طرح اقتصادی پیشران را در دستور کار داریم که در سال گذشته بسیاری از آن‌ها محقق شد. یکی از آن‌ها «دهکده لجستیک» بود که اولین‌بار در کشور و پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی مجوز تأسیس آن صادر شد و در حال احداث است.
وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم ایجاد سالی یک میلیون شغل در کشور است، افزود: تعهد شغلی استان اصفهان، پارسال افزون بر ۸۰ هزار شغل بوده که بر اساس آمار سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۹۳ درصد آن محقق شده است.
نقش افزود: اصفهان پس از تهران دومین استان دارای منابع و مصارف بانکی است، درصورتی‌که در ابتدای دولت سیزدهم استان اصفهان جزو آخرین استان‌های دارای منابع و مصارف بانکی بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سهم استان اصفهان در تسهیلات بخش تولید ۵۵هزار میلیارد تومان بوده که ۳۲هزار میلیارد تومان آن طی ۱۸ماه گذشته به تولیدکنندگان ارائه شده است. این آمار از تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های بزرگ مانند مجتمع فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان مجزا است.

نظر شما