شناسهٔ خبر: 59660053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید سوریه و هند بر تقویت روابط دوجانبه

سوریه و هند بر گسترش روابط و همکاری دوجانبه در موضوعات مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه روز پنجشنبه میزبان سریدهاران مادوسودانان معاون وزیر امور خارجه هند و هیئت همراه او بود و دو طرف در این دیدار راههای تقویت روابط دو جانبه در حوزه های مختلف به ویژه در بخش های اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی را بررسی کردند.
فیصل المقداد در این دیدار بر تعمیق روابط دوجانبه میان دمشق و دهلی نو، اهمیت تلاش ها برای توسعه و تحکیم آن در سطوح مختلف و لزوم تلاش برای برگزاری سریعتر نشست های کمیته مشترک همکاری اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.
فیصل المقداد همچنین از ابراز همدردی و ارسال کمک های هند به سوریه در زمان وقوع فاجعه زلزله مرگبار این کشور قدردانی کرد.
وی در این دیداربا اشاره به خطرات تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری عربی سوریه، خاطرنشان کرد این تحریم ها جنبه های مختلف زندگی مردم سوریه را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش درد و رنج های آنان شده است.
معاون وزیر امور خارجه هند نیز اعلام کرد سفر هیئت هندی به دمشق و نشست های آن با مقامات سوریه در راستای کسب آگاهی و بررسی همه مسایل و موضوعات مربوط به همکاری دوجانبه ای که میان دو کشور در حال انجام است، صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه دو طرف سایر زمینه ها و راههای تقویت همکاری میان هند و سوریه در جهت تامین منافع مشترک دو کشور و ملت دوست را بررسی کردند، بار دیگر بر حمایت و ایستادگی هند در کنار سوریه و مردم آن به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

نظر شما