شناسهٔ خبر: 59659266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنان، مردان و کودکان فارس یکدل و همصدا فریاد زدند "مرگ بر اسرائیل"

شیراز-ایرنا-باران بهار رنگی از خون دارد، این خاک چقدر مرد مجنون دارد، یک روز مترسک به زمین خواهد خورد، در مزرعه‌ ای که بوی زیتون دارد، این ندای مردم آزاده استان فارس است که با فریاد مرگ بر اسرائیل امروز در روز جهانی قدس در آسمان طنین افکند.

صاحب‌خبر -

شهروندان شیراز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اینگونه زمزمه های آسمانی سردادند که، با شوق رهایی ات، نفس می گیریم، ای قدس تو را ز خار و خس می گیریم، ما خاک تو را به تین و زیتون سوگند، فردا ز نفاق و کفر پس می گیریم.

فریاد حمایت از ملت مظلوم فلسطین در استان فارس طنین انداز شد و مردم روزه‌دار و ولایتمدار استان جمعه ۲۵ فروردین ماه با حضور در راهپیمایی ضد صهیونیستی روز قدس همزمان با سراسر کشور فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا را سردادند.

قدس قبله نخستین، حرم دوم مسلمانان جهان و وطن میلیون‏‌ها آواره فلسطینی است؛ قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش‌های خونین است که در هر گوشه‌اش یادمان حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی‌مرز نمایان است و امروز قلب رنجیده‌اش در مسیر گام‌های انقلابی از جنس آزادی می‌تپد؛ انقلابی که در سایه تاریک و غریبانه جنایتکاران ظالم همچون خورشیدی درخشید تا ظهور مقتدرانه‌اش ضامن امنیت، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی شود.

انقلاب اسلامی ایران حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود و انتخاب روز قدس از سوی امام خمینی(ره)، نشان داد که این انقلاب به وسعتی فراتر از خاک ایران می اندیشد و هرگز به درون مرزهای خود محدود نخواهد شد.

روز قدس را امام خمینی(ره) بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت؛ این فریاد بیدار باش امام عاشقان شاید شلاقی بود بر ذهن‌های خفته ملت اسلام، تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم ایران با حضور پرشور خویش اقتدار و عظمت مسلمانان را به جهانیان نمایش می‌دهند. روز قدس در حقیقت روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

زنان، مردان و کودکان فارس یکدل و همصدا فریاد زدند "مرگ بر اسرائیل"

آغاز مراسم راهپیمایی در شهرستان‌های مختلف فارس

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال هم مانند سال‌های گذشته با حضور باشکوه ‌اقشار مختلف مردم در تمام شهرستان‌های فارس آغاز شده است. این مراسم مصادف با ۲۵ فروردین‌ماه با شعار محوری«فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» همزمان در شهرستان‌های مختلف استان فارس و در بیش از ۸۰ نقطه استان در حال برگزاری است.

حضور پیش از موعد مردم در مسیرهای راهپیمایی

با اینکه قرار بود راهپیمایی رأس ساعت ۱۰ صبح آغاز شود اما جمعیت بسیاری از مردم روزه‌دار شیراز از ساعاتی پیش از شروع مراسم راهپیمایی در ابتدای مسیر جضور یافتند و در حالی که هر لحظه به جمعیت آنها افزوده می‌شد مشتاقانه در انتظار بودند تا با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس؛ صفحه زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.

آغاز راهپیمایی از چهارراه ۱۵ خرداد

راهپیمایی از چهارراه ۱۵ خرداد آغاز شد و راهپیمایان با سردادن شعارهایی، چون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به سمت خیابان لطفعلی خان زند_چهارراه پیروزی و خیابان ۹ دی در حرکت هستند؛ برخی دیگر نیز یکصدا «الله اکبر» سر می‌دهند. «فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است.»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «لبیک یا خامنه‌ای» ، «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب» از دیگر شعارهای راهپیمایان در روز جهانی قدس است.

مسئولان فارس همگام با مردم

امروز صدای الله اکبر در آسمان فارس طنین انداز شده و مردم مؤمن و انقلابی این استان همزمان با سراسر کشور یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار سر می‌دهند. نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به همراه استاندار و دیگر مسئولان استان پا به پای مردم در این مراسم شرکت کرده‌اند.

زنان، مردان و کودکان فارس یکدل و همصدا فریاد زدند "مرگ بر اسرائیل"

حضور گسترده اقشار مختلف

در این مراسم حضور پررنگ و گسترده قشرهای مختلف مردم از ورزشکاران، دانشگاهیان، کارمندان، کارگران، طلاب و مسئولان دستگاه‌های مختلف به چشم می‌خورد. مرد و زن، پیر و جوان آمده‌اند تا با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند. کودکان و نوجوانان نیز امروز در راهپیمایی روز قدس حضور باشکوه و چشمگیری دارند؛ آنها با در دست گرفتن پرچم و نقاشی پرچم پرافتخار ایران بر صورت خود، همراهی‌شان با انقلاب اسلامی ایران را به تصویر کشیده‌اند و همگام با پدر و مادر خود فریاد آزادی قدس را سر می‌دهند.

زنان، مردان و کودکان فارس یکدل و همصدا فریاد زدند "مرگ بر اسرائیل"

زنان، مردان و کودکان فارس یکدل و همصدا فریاد زدند "مرگ بر اسرائیل"

دست‌نوشته‌های مردم در روز قدس

مردم روزه‌دار شرکت‌کننده در این راهپیمایی پلاکاردهایی با خود حمل می‌کنند که دست‌نوشته‌های این پلاکاردها پیام‌های مختلفی را برای مسئولان و همچنین دشمنان نظام دارد؛ آنها با در دست داشتن پلاکارد و پارچه‌نوشته‌های مختلف، هر گونه ظلم و ستم به مسلمانان را در سرزمین‌های اشغالی محکوم و آمریکا را پشتوانه اصلی رژیم صهیونیستی در جسارت و دشمنی نسبت به سرزمین‌های اشغالی و مسلمانان آن سرزمین قلمداد کردند. همچنین پلاکاردهایی با مضمون فلسطین آزاد خواهد شد و قدس پایتخت ابدی فلسطین در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار دارد.

زنان، مردان و کودکان فارس یکدل و همصدا فریاد زدند "مرگ بر اسرائیل"

اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی

در مسیر راهپیمایی گروه‌های سرود دانش‌آموزی حضور دارند و غرفه‌های ویژه کودکان نیز در این مسیر برپا است؛ اجرای این برنامه‌ها حال و هوای خاصی به این مراسم بخشیده است. هر لحظه گروه‌های بیشتری به جمعیت راهپیمایی می‌پیوندند؛ امت روزه دار استان فارس اعم از شیعه و اهل سنت با همراهی پیروان ادیان الهی در این راهپیمایی حضور پیدا کرده‌اند تا باری دیگر جنایات اسرائیل علیه فلسطین و هرگونه پیوند بین کشورها با صهیونیست‌ها را محکوم کنند.

برگزاری آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در حرم شاهچراغ(ع)

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در نهایت در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تجمع و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در صفوف بهم فشرده آیین عبادی سیاسی نمازجمعه شرکت می‌کنند. سید یحیی رحیم صفوی فرمانده اسبق سپاه و مشاور عالی فرمانده کل قوا سخنران اصلی مراسم راهپیمایی در شیراز است که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

نظر شما