شناسهٔ خبر: 59654207 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کشتی قهرمانی آسیا| یک طلا، دو برنز و دو ناکامی، سهم ایران از پنج وزن/ خدا را شکر رحمان عموزاد بود!

مهدی فیضی صفت

سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با سه مدال برای ایران پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

مسابقات پنج وزن نخست سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا امروز (پنج شنبه) در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

به گزارش طرفداری و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ در پایان مسابقات پنج وزن نخست رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و امیرحسین کاووسی در وزن 79 و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

- در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه 12 بر 1 مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.

- در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 1 تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

- در وزن 70 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 2 مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه 4 بر 1 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 مقابل اوزوربک توکتومامبتوف از قرقیزستان شکست خورد و پنجم شد.

- در وزن 79 کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 5 و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت. کاووسی در این دیدار با نتیجه 6 بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

- در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه 13 بر 8 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. گلیج در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر بکزاد اورکیمبای از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) 3- راحت کالجان (قزاقستان) و ریکوتو آرای (ژاپن) 5- وان هائو زو (چین) و زانابازار زاندانبود (مغولستان) ... 10- علیرضا سرلک (ایران)

65 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد (ایران) 2- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) 3- ریوما آنراکیو (ژاپن) و اولوکبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) 5- امیدجان جلال اف (ازبکستان) و سنجر موختار (قزاقستان)

70 کیلوگرم: 1- سنجر دوسجانوف (قزاقستان) 2- ظفربک اوتاخانوف (ازبکستان) 3- اوروزبک توکتومامبتوف (قرقیزستان) و یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) 5- مرتضی قیاسی (ایران) و شامیل ایساکوف (اردن)

79 کیلوگرم: 1- بولات ساکایف (قزاقستان) 2- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 3- امیرحسین کاووسی (ایران) و دیپاک (هند) 5- شهرت بازاروف (تاجیکستان) و یاجورو یاماساکی (ژاپن)

97 کیلوگرم: 1- احمد تاج الدین اف (بحرین) 2- آووسایمان هابیلا (چین) 3- مجتبی گلیج (ایران) و مخسود ویسالوف (ازبکستان) 5- بکزات اورکیمبای (قزاقستان) و دیپاک (هند)

در پایان مسابقات روز نخست و در رده بندی تیمی،‌ قزاقستان با 85 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های ازبکستان با 71 امتیاز و ایران با 67 امتیاز دوم و سوم هستند.

رقابت های پنج وزن دوم از ساعت 8:30 صبح فردا (جمعه) برگزار می شود که یاسین رضایی، حسین ابوذری، علیرضا کریمی، ارشک محبی و امیررضا معصومی به ترتیب در اوزان 61، 70، 86، 92 و 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

نظر شما