شناسهٔ خبر: 59646492 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کشتی قهرمانی آسیا| صعود چهار آزادکار ایران به نیمه‌نهایی/ شکست و حذف تحقیرآمیز سرلک

مهدی فیضی صفت

چهار آزادکار ایران به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کردند.

صاحب‌خبر -

مرتضی قیاسی، امیر حسین کاووسی و مرتضی گلیج به همراه رحمان عموزاد راهی مرحله نیمه نهایی کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا شدند و علیرضا سرلک تنها حذف شده پنج وزن نخست بود.

به گزارش طرفداری، مسابقات پنج وزن نخست سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز (پنج شنبه 24 فروردین 1402) در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است.

- در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر یک مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد برابر «امان امان» نوجوان 17 ساله هندی، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت.

- در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ریوما آنراکیو از ژاپن قرار می گیرد.

- در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف سنجر دوسژانوف از قزاقستان می رود.

د- ر وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با بولات ساکایف از قزاقستان کشتی می گیرد.

- در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با احمد تاج الدین اف از بحرین مبارزه می کند.

- پیش از این در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد هم راهی نیمه‌ نهایی شده بود، عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ریوما آنراکیو از ژاپن قرار می گیرد.

نظر شما