شناسهٔ خبر: 5965213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بلومبرگ: حال و هوای واشنگتن درباره تمدید مذاکرات تغییر کرده است

بلومبرگ گزارش داد حال و هوای محافل تصمیم‌گیر در پایتخت آمریکا نسبت به تمدید مذاکرات هسته‌ای تغییر کرده و احتمال تمدید چند روزه یا بیشتر گفتگوها افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز پایگاه خبری شبکه بلومبرگ گزارش داد احتمال تمدید چند روزه-یا بیشتر- مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 افزایش یافته است و طرفهای درگیر نسبت به حل همه موضوعات در هفته آینده اظهار تردید کرده اند.

مذاکره کنندگان ایران و کشورهای 1+5 تاریخ 30 ژوئن(9 تیر) را ضرب الاجل رسیدن به توافق نهایی تعیین کرده‌اند.

 به گزارش این شبکه از سوی دیگر یکی از مشاوران سابق باراک اوباما و یک قانونگذار آمریکایی نیز گفته اند که موضوع ضرب الاجل از نتیجه مذاکرات اهمیت کمتری دارد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه گفت رسیدن به توافق درست بهتر از تاکید بر ضرب الاجل زمانی است.

از سوی دیگر در واشنگتن نیز حال و هوا تغییر کرده، به ویژه منتقدان نگران هستند که اوباما برای نتیجه رسیدن تا ضرب الاجل مجبور شود امتیازاتی بدهد.

دنیس راس، از مشاوران سابق اوباما در امور ایران محتوای توافق  را مهم تر از زمان می داند و می گوید: کنگره در صورت نیاز زمان بیشتری می‌دهد تا توافق قابل قبول کسب شود.

از سوی دیگر سناتور باب کروکر از قانونگذاران مطرح در کنگره و رئیس کمیته روابط خارجی اخیرا گفته است فشاری از سوی کنگره درباره ضرب الاجل مشاهده نمی‌کند. وی می افزاید: اکنون هیچ تلاشی برای تشدید تحریم ها وجود ندارد و امیدوارم کار به ضرب الاجل نرسد با این حال ترجیح می دهم آنها به گفتگوها ادامه دهند و به نقطه صحیح برسند.

یک سناریو تمدید چند روزه مذاکرات است، سناریوی دیگر توقف مذاکرات برای تعطیلات 4 جولای(روز استقلال آمریکا) و از سرگیری گفتگوها در یک چارچوب زمانی مورد توافق است.

نظر شما