شناسهٔ خبر: 59650398 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

چطور در اندروید به عکسها واترمارک اضافه کنیم؟

zoomit

صاحب‌خبر -
اگر می‌خواهید از عکس‌هایی که شخصاً گرفته‌اید، محافظت کنید، بهترین راه اضافه کردن واترمارک شخصی‌ خودتان است.
 
 
در عصر رسانه‌های اجتماعی، به‌سختی می‌توان از آفت سرقت اثر نجات پیدا کرد. وقتی عکس‌ها و ویدئوهای خود را در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارید، محافظت از آن‌ها غیرممکن است؛ چراکه خطر دزدیده‌شدن تصاویر شما همیشه وجود دارد. دیدن اینکه دیگران از کارتان بدون نام‌بردن و کردیت‌دادن به شما استفاده می‌کنند؛ به‌خصوص زمانی‌که تلاش زیادی برای ایجاد عکس‌هایی با ظاهر حرفه‌ای انجام داده‌اید، ناراحت‌کننده است.
 
افزودن واترمارک به عکس‌‌ها، تنها راه مطمئن برای محافظت از آثارتان در‌برابر استفاده‌ی بدون مجوز است. افزودن واترمارک به عکس‌‌ها به‌شکلی که واترمارک نشانگر نام تجاری یا وب‌سایت یا لوگو شما باشد، فرصتی برای شناسایی آنلاین به شما می‌دهد.
 
 
۱. اضافه‌‌کردن واترمارک به عکس‌ها در اندروید با اپ
از‌آن‌جاکه ده‌ها برنامه به‌منظور اضافه‌کردن واترمارک برای اندروید وجود دارد، ما فقط بهترین برنامه‌های واترمارک اندروید را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت. درادامه، به تعدادی از این اپ‌ها اشاره می‌کنیم؛ ولی ما فقط کار با یکی از آن‌ها را آموزش می‌دهیم:
 
اپ Add Watermark on Photos
اپ Add Watermark Lite
اپ Photo Watermark
اپ Watermark
اپ Snapseed
اپ Shot On
 
روش استفاده از اپ Add Watermark on Photos
اپلیکیشن Add Watermark on Photos بهترین برنامه برای واترمارک‌کردن عکس‌ها در اندروید است. این اپ رایگان تمام ویژگی‌های لازم برای افزودن واترمارک به عکس را دارد. از همه بهتر اینکه از پردازش دسته‌ای (بَچ) پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید چندین تصویر را در گالری خود هم‌زمان واترمارک کنید و حتی به‌کمک آن ویدئوهایتان را هم واترمارک کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
 
Add Watermark on Photos را باز کنید و مجوز دسترسی به دوربین و فضای ذخیره‌سازی را به آن بدهید.
Apply on Images را انتخاب و عکس‌هایی که می‌خواهید واترمارک شوند، انتخاب کنید.
 
در صفحه‌ی بعدی، گزینه‌ی واترمارک دلخواهتان را انتخاب کنید. البته می‌توانید واترمارک مخصوص خود را در برنامه ایجاد کنید یا از یکی از واترمارک‌هایی که قبلاً طراحی کرده‌اید، استفاده کنید.
اضافه کردن واترمارک به عکس ها در اندروید با اپ Add Watermark on Photos
اضافه کردن واترمارک به عکس ها در اندروید با اپ Add Watermark on Photos
اضافه کردن واترمارک به عکس ها در اندروید با اپ Add Watermark on Photos
اگر می‌خواهید خودتان واترمارک بسازید، Create Watermark را انتخاب کنید. ابزارهای مختلفی مانند آرت، متن، پس‌زمینه و افکت‌ها را مشاهده خواهید کرد که به شما در طراحی واترمارک کمک می‌کنند. از این‌ها برای ایجاد واترمارک شخصی‌ خود استفاده کنید و علامت تیک را بزنید تا واترمارک را به تصویرهای انتخابی خود اضافه کنید.
اندازه‌ی واترمارک را با ضربه‌زدن روی آیکون تغییر اندازه، تغییر دهید و سپس، آن را به جایی که می‌خواهید روی تصویر قرار دهید، بکشید.
برای پیش‌نمایش تصاویر واترمارک‌شده، علامت تیک را بزنید. وقتی راضی بودید، دکمه‌ی Download را در گوشه‌ی سمت راست بالا فشار دهید تا تصاویر را در برنامه‌ی گالری گوشی خود دانلود کنید.
 
اگر واترمارکی در گالری خود دارید که می‌خواهید از آن استفاده کنید، پس از انتخاب تصویرها روی Select from Gallery بزنید تا آن را به برنامه وارد کنید. سپس، می‌توانید ویژگی‌ها را تنظیم کنید، اندازه‌اش را تغییر دهید، آن را به موقعیت دلخواهتان منتقل کنید و در آخر مانند تصویر بالا ذخیره‌اش کنید.
تمام تصاویر ذخیره‌شده را می‌توانید در پوشه‌ی Add Watermark در گالری گوشی پیدا کنید. همچنین، می‌توانید آن‌ها را در بخش Your Creation در برنامه مشاهده کنید.
 
 
 
اضافه‌کردن واترمارک به عکس‌ها در اندروید به‌شکل آنلاین
اگر نمی‌خواهید با نصب برنامه‌ی اضافه، گوشی خود را سنگین کنید یا فقط به‌دنبال واترمارک‌کردن یک یا چند عکس هستید، می‌توانید از وب‌سایت‌های موجود برای واترمارک‌کردن عکس‌ها استفاده کنید.
 
درادامه، نحوه‌ی استفاده از سایت Watermark.ws برای واترمارک‌کردن عکس‌ها را توضیح می‌دهیم.
 
 
 
با استفاده از مرورگر خود، به وب‌سایت Watermark.ws بروید.
برای شروع استفاده از این ابزار آنلاین، روی Get Started کلیک کنید.
 
عکس خود را انتخاب و آن را در وب‌‌سایت آپلود کنید.
نشانگر ماوس را روی عکس ببرید و روی Edit کلیک کنید.
در صفحه‌ی ویرایش، روی Watermark در پایین کلیک و برای افزودن متن یا لوگو، Text یا Logo را انتخاب کنید.
واترمارک را به عکس‌هایتان اضافه و تنظیمات دلخواه را اِعمال و سپس روی Finish کلیک کنید.
فایل نهایی را در کامپیوتر خود دانلود کنید.

نظر شما