شناسهٔ خبر: 59649339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهپیمایی روز قدس در ۷۰ نقطه گیلان برگزار می‌شود

رشت - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: این راهپیمایی روز جمعه ۲۵ فروردین مصادف با بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۷۰ نقطه از شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شعار محوری روز جهانی قدس امسال با عنوان «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» اظهار کرد: مقاومت و مبارزه مردم فلسطین و ضعف و ناتوانی سران رژیم نامشروع اسرائیل، نزدیکی آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی را بشارت می‌دهد.

وی حضور آگاهانه، گسترده و پرشور مردم ولایی و انقلابی گیلان در صحنه‌های انقلاب اسلامی را باشکوه و ستودنی عنوان کرد و افزود: برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس سال جاری پاسخی قاطع و دشمن‌شکن به جنایات تروریستی اخیر رژیم نامشروع اسرائیل در به شهادت رساندن سرداران و رزمندگان اسلام خواهد بود.

حجت‌الاسلام اشجری بیان کرد: راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در شهر رشت ساعت ۹:۳۰ دقیقه از سه مسیر به سوی میدان مصلی آغاز و با اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: "پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری)، خیابان امام خمینی (ره)، میدان فرهنگ و میدان مصلی"، "ورزشگاه شهید عضدی، خیابان نامجو، خیابان پرستار، میدان فرهنگ و میدان مصلی" و "سپاه پاسداران، میدان پاسداران، خیابان آزادگان، میدان فرهنگ و میدان مصلی" مسیرهای سه‌گانه راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان گیلان است.

وی خاطر نشان کرد: سردار بدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت است.

دعوت از گیلانیها برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با صدور بیانیه‌ای با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، از عموم مردم مسلمان، روزه‌دار و همیشه در صحنه استان دعوت کرد تا با شرکت گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین، جنایات اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کرده و اوج نفرت و انزجار خویش را از جنایات رژیم اشغالگر قدس به نمایش بگذارند و برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان غیور بیفزایند.

در این بیانیه عنوان شده است: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس" از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ موجب احیای مقاومت اسلامی و تقویت انتفاضه قدس در برابر تهاجم و جنایات رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی شد، این اقدام هوشمندانه و راهبردی ضمن فراهم ساختن زمینه حمایت گسترده جهان اسلام از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، جهاد همه جانبه اسلامی را به‌ منظور نابودی و حذف غده سرطانی صهیونیسم از صفحه روزگار رقم زد.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزوده شد: رویدادها و تحولات منطقه، مقاومت سرسختانه جبهه اسلامی و تشدید شکاف و اختلافات داخلی اسرائیل حاکی از نزدیکی تحقق پیش‌بینی ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر شکست و نابودی رژیم نامشروع و ددمنش صهیونیستی دارد و صهیونیسم بین‌الملل را بیش از هر زمانی به فروپاشی و اضمحلال نزدیک کرده‌است.

مجمع نمایندگان گیلان نیز در بیانیه ای جداگانه عنوان کرد: در آستانه روز جهانی قدس در شرایطی هستیم که سست‌تر شدن خانه غصبی رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت را نظاره‌گریم و با اتفاقاتی که در سرزمین‌های اشغالی رخ داده و مقاومت بی‌نظیر جبهه مقاومت این رژیم به پایان عمر خود حتی زودتر از وعده صادق امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره پایان عمر این رژیم غاصب در ۲۵ سال آینده نزدیک‌تر شده و آزادی فلسطین به یاری خداوند در آستانه تحقق است.

در این بیانیه آمده است: فلسطین به عنوان آرمان جدایی ناپذیر انقلاب اسلامی ایران این روزها نیازمند حمایت تمامی مردمان آزاده جهان است که سلطه و غصب سرزمین دیگران و آوارگی یک ملت اصیل را نمی‌پذیرند و دخالت قدرت‌های بیگانه در منطقه و حمایت از یک رژیم غاصب، جعلی و وحشی برای تداوم سلطه در منطقه را رد می‌کنند.

در بیانیه مجمع نمایندگان گیلان عنوان شد: این روز بزرگ که یادگار و ابتکار امام راحل (ره) است در لبیک به بزرگ مبارز آزادی قدس شریف امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با دعوت از تمامی مردم انقلابی و ولایتمدار استان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام می‌کنیم در این راهپیمایی در کنار مردم برای آزادی فلسطین از دست غاصبان صهیونیستی را فریاد خواهیم زد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در پیامی دیگر تصریح کرده است: بدون‌شک روز قدس، نماد حمایت اسلام ناب از مظلومان جهان است و تنها فریاد بر ظلم رژیم صهیونیستی نیست بلکه فریاد بر سر تمام ظالمانی است که در جنگی نیابتی به جنگ اسلام ناب محمدی و پیروان مخلص آن آمده‌اند.

سردار محمد عبدالله‌پور در این پیام تاکید کرد: روز قدس، روز تجدید حیات اسلام و نماد وحدت و اقتدار مسلمین در حمایت امت اسلام از آرمان قدس شریف و فلسطین محسوب می‌شود، روزی که نه تنها ملت بیدار و آگاه ایران اسلامی، بلکه تمامی ملت‌های عدالت‌طلب، آزاداندیش و آزادی‌خواه در اقصی نقاط جهان با حضور در راهپیمایی این روز، انزجار قلبی خود را نسبت به رفتارهای ضد انسانی و جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیسم علیه ملت مظلوم فلسطین، ابراز می‌دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پیام خود از عموم مردم آگاه و متدین استان دعوت کرد تا همگام با خیل عظیم امت اسلامی در حمایت از حقوق ملت فلسطین در روز جهانی قدس به صحنه آمده و با حضور باشکوه خود ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدر، امام شهدا و لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری برگ زرین دیگری را در کارنامه درخشان خود ثبت کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس فردا "جمعه" همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار خواهد شد.

نظر شما