شناسهٔ خبر: 59648806 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلوگیری از هدر رفت انرژی با اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

سرپرست بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان گفت: با توجه به وضعیتی که کشور در حوزه ناترازی انرژی دارد موضوع مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان از یک امر پیشنهادی و اولویت دار خارج شده و به یک مسئله حائز اهیمت و ضرورت تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -
آقای سیدایمان طباطبائی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، افزود: طبق قانون وظیفه نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما متولیان صدور جواز ساختمان در شهرها، شهرداری‌ها هستند و اجرای مقررات ملی ساختمان بر عهده این بخش هاست و سازمان‌های نظام مهندسی هم به عنوان بازو‌های نظارتی قرار شده که بر این مبحث نظارت کنند.
 
سرپرست بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان ادامه داد: شاید یکی از دلایل مغفول ماندن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، در نظر گرفته نشدن ناظر مستقیم در قانون باشد، یعنی مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان وظیفه‌ای بین ناظران معماری و تاسیسات مانند مهندسان مکانیک و برق است.
 
<div id="video-display-embed-code_9491710"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3815474/9491710?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما