شناسهٔ خبر: 5964532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در ارتباط با افشای جاسوسی‌های آمریکا از فرانسه

اوباما و اولاند امروز تلفنی‌ گفت‌وگو می‌کنند

در پی افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از فرانسه، رؤسای جمهور دو کشور طی ساعات آینده تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر اعلام شبکه تلویزیونی BFMTV، رئیس کمیسیون امور خارجی و دفاعی پارلمان فرانسه امروز چهارشنبه طی اظهاراتی از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در روز جاری خبر داد.

«ژان پییر رافرن» در اظهاراتی اعلام کرد: «باراک اوباما و فرانسوآ اولاند طی ساعات آینده به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد و آنچه آشکار است این است که اعتماد موجود میان دو طرف بواسطه این اقدامات غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه دچار صدمه و آسیب شده است.»

 گفت‌وگوی تلفنی اوباما و اولاند در حالی صورت خواهد گرفت که هماهنگ‌کننده اطلاعاتی فرانسه نیز قرار است در سفری عازم واشنگتن شود.

جاسوسی آمریکا از فرانسه در حالی صورت گرفته که پاریس یکی از نزدیکترین متحدان واشنگتن به شمار رفته و در چندین مجموعه و نهاد تحت نفوذ آمریکا از جمله پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، گروه هفت و همچنین بانک جهانی، در کنار آمریکا ایستاده است.

جاسوسی آمریکا از متحدانش مسئله تازه‌ای نیست. پیش از این افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد جاسوسی آمریکا از مرکل، جنجال آفرین شده و روابط واشنگتن-برلین را تا مدتی تیره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما