شناسهٔ خبر: 59642814 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر صمت: از نیمه دوم سالجاری فروش اقساطی و لیزینگی خودرو اجرا می شود/ روز گذشته مصوبه‌ واردات خودروی کارکرده را گرفتیم

وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازان برای سالجاری طرح تولید ۲ میلیون خودرو را به ما اعلام کرده اند، از اجرای طرح فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در برنامه صف اول اظهار داشت: خودروسازان طرح و برنامه تولید ۲ میلیون خودرو را برای سالجاری به ما اعلام کرده اند این در حالی است که ستل ۱۴۰۱ تیراژ تولید یک میلیون و سیصد و‌پنجاه هزار دستگاه خودرو تولید شد. 

وی افزود: برآورد ما از کف تولید خودروسازان در سالجاری یک میلیون و ششصد هزار دستگاه است که من فکر می کنم بیش از یک میلیون و هفتصد هزار خودرو تولید شود. 

وزیر صمت تصریح کرد: طرح فروش اقساطی خودرو هم از نیمه دوم سالجاری اجرا می شود. 

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌های خودرو در بازار آزاد کاذب است از مردم خواست هنگام خرید با این قیمت‌ها دقت کنند. 

فاطمی امین افزود: الان قیمت کارخانه‌ای خودروی شاهین با مالیات ۴۰۰ میلیون است اما در بازار ۷۰۰ میلیون؛ هفتۀ آینده تحویل خودرو به کسانی‎که برای خودروی شاهین ثبت‌نام کردند آغاز می‌شود و تا ۳ ماه دیگر به همه تحویل می‌دهیم. در اردیبهشت هم دوباره ثبت‌نام داریم.

وی تصریح کرد: امیدوارم که تا اواسط امسال قیمت بازاری خودروها به قیمت کارخانه نزدیک شود.

فاطمی امین گفت: واردات خودروی کارکرده در دستور کار ما قرار دارد؛ روز گذشته از مراجع حاکمیتی مصوبه‌ای گرفتیم که مانع واردات خودرو را برطرف می‌کند.

وی اظهار داشت: برخی مونتاژکاران خودرو بازار را به هم می ریختند و برای فروش خودرو، سکه دریافت می‌کردند؛ برای رفع این وضعیت و مقابله با مافیا اقدام کردیم. 

وزیر صمت گفت: ثبت نام جدید خودرو از نیمه اردیبهشت شروع می‌شود؛ تقریبا به تمامی افرادی که ثبت‌نام کنند خودرو تحویل داده می‌شود. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما