شناسهٔ خبر: 5963676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منع دریافت وجه برای نصب انشعاب فاضلاب

صاحب‌خبر -


سید رسول باقری معاون درآمد و امور مشترکین  آب و فاضلاب استان تهران در مصاحبه اختصاصی با  خبرگزاری صدا وسیما   با اعلام این خبر افزود : نصب تاسیسات داخلی به سیفون ، بر عهده صاحب ملک است و با اختیار خودش می تواند پیمانکار را انتخاب کند اما می تواند از شرکت آب و فاضلاب برای جلوگیری از اجحاف کمک بگیرد.

خدمات نصب، روی انشعاب خریداری شده

وی با اشاره به اینکه  مشترکان هیچ پولی نباید به پیمانکاران پرداخت کنند، تاکید کرد : چون مشترکان ، انشعاب را خریده اند و خدمات نصب انشعاب تا درب منزل با پیمانکاران  شرکت آب و فاضلاب است ، برای آن هیچ هزینه ای نباید پرداخت کنند.

حساب نقدی نداریم که ...

باقری در ادامه گفت : حساب های شرکت آب و فاضلاب ، شناسه ای است  و حساب نقدی نداریم و این شرکت هیچ پیمانکاری را برای نصب تاسیسات فاضلاب داخل منازل انتخاب نکرده است.

وی از مشترکان خواست در صورتی که پیمانکارانی برای نصب تاسیسات فاضلاب در داخل منازل به عنوان پیمانکار آب و فاضلاب مراجعه کردند با سامانه تلفنی 122 تماس بگیرند تا با این افراد برخورد شود.

بهای انشعاب فاضلاب در تهران، 70 % قیمت انشعاب آب

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران قیمت انشعاب فاضلاب در شهر تهران را 70 درصد قیمت انشعاب آب اعلام کرد و گفت : به طور میانگین  قیمت انشعاب فاضلاب برای هر مشترک  490 هزار تومان است.

باقری با اشاره به اینکه تعرفه های آب و فاضلاب از سال 85 تا اواخر سال 93 تثبیت شده بود ، افزود : بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در بهمن پارسال برای جبران این عقب ماندگی حق انشعاب 90 درصد افزایش یافت که حتی با این مقدار افزایش ، حدود 30 درصد از سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب را جبران می کند.

وی تاکید کرد : از اواخر بهمن سال گذشته تاکنون افزایش دیگری نداشتیم.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه حق انشعاب در مناطق مختلف تهران 4 نرخ داشت ، گفت : در قسمت شمال شهر بیشترین قیمت و در پایین شهر کمترین قیمت  در نظر گرفته شده اما میانگین قیمت قبل از افزایش در سال 93 ، سیصد و پنجاه هزار تومان بود و بعد از افزایش قیمت انشعاب به حدود  680 هزار تومان رسید.

عقب ماندگی قابل ملاحظه در خدمات رسانی فاضلاب

باقری با اشاره به اینکه عقب ماندگی قابل ملاحظه ای در خدمات رسانی بخش فاضلاب داریم، گفت : تا پایان سال 1390 هجده درصد از مشترکان اب تهران از خدمات  جمع آوری بهداشتی فاضلاب برخوردار بودند اما امروز به 56 درصد رسیده است و تا پایان سال پیش بینی می کنیم به 60 درصد برسد.

از بهمن 89 دریافت آبونمان حذف شد

وی درباره دریافت آبونمان که مصوبه اخیر ستاد هدفمندی یارانه هاست ، گفت : دریافت آبونمان همیشه در قبض آب بوده اما با ابلاغ قانون هدفمندی از بهمن 89 دریافت آبونمان حذف شد.

باقری ادامه داد : پارسال ستاد هدفمندی این موضوع را ملغی اعلام کرد که بر اساس آن دریافت آبونمان مجدد می تواند همزمان با افزایش نرخ  آب اعمال شود اما چون افزایش بهایی صورت نگرفته است تاکنون نتوانستیم آن را اجرا کنیم.



نظر شما