شناسهٔ خبر: 59625178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انهدام ۲ باند حفاری غیرمجاز در ساری

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران از انهدام دو باند حفاری غیرمجاز در ساری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از انهدام دو باند حفاری غیرمجاز و کشف و ضبط چهار دستگاه فلزیاب در شهرستان ساری خبر داد.

محمد رضا کردان گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان ساری و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در منطقه بلافاصله ماموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی خودروی اعلامی، در دو عملیات ایست و بازرسی توانستند چهار دستگاه فلزیاب به همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

او اضافه کرد: در این رابطه چهار نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

کردان عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هر گونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

نظر شما