شناسهٔ خبر: 59611474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزش باد و گردوخاک میهمان اردبیل می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر فردا وزش بادهای تند جنوبی همراه با افزایش محسوس دمای هوا آغاز می‌شود؛ با توجه به شدت سرعت وزش باد گردوخاک در مناطق مرکزی در این روز و روز چهارشنبه دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین سیاوش محمدی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا قبل از ظهر فردا با حاکمیت سامانه پرفشار در سطح زمین، آسمان بیشتر مناطق استان ابری توام با هوای نسبتاً خنک (در مناطق شمالی و نوار شرقی با مه رقیق) بوده و در مناطق مرکزی به دلیل وزش باد تند جنوبی خیزش گردوخاک و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش پراکنده باران احتمال می‌رود. 

وی افزود: اما از عصر روز سه شنبه با تغییر جهت جریانات و نفوذ سامانه کم فشار سطح زمین، وزش بادهای تند جنوبی (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی) همراه با افزایش محسوس دمای هوا آغاز می‌شود؛ با توجه به شدت سرعت وزش باد گردوخاک در مناطق مرکزی در این روز و روز چهارشنبه دور از انتظار نیست. 

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه بارشی به استان بتدریج بر میزان ابرها افزوده شده و تا اواخر وقت جمعه ضمن وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید، بارش باران بویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان (غالباً بصورت رگبار باران گاهی توام با رعد و برق و تگرگ) پیش بینی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه از اواخر وقت پنج شنبه تا صبح روز شنبه (۲۶ فروردین) شاهد کاهش محسوس دمای ماکزیمم در سطح استان خواهیم بود، ادامه داد: به دلیل کاهش نسبی دمای هوا بارش در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود؛ لذا توجه به هشدار هواشناسی استان (سطح نارنجی) اردبیل تاکید می‌شود. 

وی گفت: البته طی این مدت برای مناطق شمالی استان بارش پراکنده باران گاهی توام با وزش باد تند (بویژه در روز پنج شنبه) انتظار می‌رود.

برچسب‌ها:

نظر شما