شناسهٔ خبر: 5960992 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون کاروان ورزشی دانشجویان : تیم تکواندو آماده حضور در المپیاد است

تهران - ایرنا - معاون کاروان ورزشی اعزامی به بیست و هشتمین دوره المپیاد جهانی دانشجویان ( یونیورسیاد)گفت: 19 تکواندو کار دختر و پسر دانشجوی اعزامی به کره تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته وبا آمادگی بالا در المپیاد حاضر می شوند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا دهخدا در حاشیه دیدار روسای فدراسیون های تکواندو و سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی از اردوهای آماده سازی تیم های دختران وپسران تکواندوکار اعزامی افزود: فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون تکواندو تعامل بسیار خوبی با فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی دارند و همین امر موجب کاهش هزینه های اعزام کاروان ورزشی به این المپیاد شد.

مدیر روابط بین الملل وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: تیم تکواندو با 12ورزشکارپسر وهفت تکواندو کار دختر در دو بخش مبارزه ای و پومسه حضور خواهد داشت و با توجه به تمرینات انجام شده، امیدواریم این تیم بتواند عملکرد خوبی داشته و مدال هایی برای کشور کسب کند.

وی در ادامه در خصوص انتخاب رشته های اعزامی به بیست و هشتمین دوره المپیاد دانشجویان جهان گفت: جلسه ای با حضور نمایندگان پنج مجموعه دانشگاهی که اعضا هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی هستند، برگزار شد و از میان 20 رشته ورزشی این رقابت ها هشت رشته که شانس بیشتری برای کسب سکو و مدال آوری داشتند انتخاب شدند.

دهخداادامه داد: البته برخی دانشجویان براین باورند که فرصت برابری به همه دانشجویان برای شرکت دررقابت های انتخابی هشت رشته اعزامی داده نشده است که این مساله را کاملا رد می کنم زیرا رکوردها و شاخص هایی برای دانشجویان ورزشکار هر رشته تعریف و مشخص شد و این رکوردها وشاخص ها از طریق سایت فدراسیون و انجمن ها اطلاع رسانی شد.

به گفته وی، به طور مثال رکورد تمامی مواد در دوومیدانی رکورد نفر سوم بیست وهفتمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان در روسیه تعیین شده بود.

معاون کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی به کره جنوبی تعداد ورزشکاران اعزامی به بیست و هشتمین دوره المپیاد دانشجویان را تقریبا دو برابر دانشجویان اعزامی به دوره قبلی این رقابت ها در روسیه عنوان کرد وگفت: دو سال قبل 44 ورزشکار دانشجو در چهار رشته کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری و دوومیدانی در این رقابت ها حضور داشتند که این رقم امسال به 84 ورزشکار در هشت رشته ارتقا یافته است.

وی تعداد مدال های کسب شده درکازان روسیه را یک طلا، پنج نقره و یک برنزعنوان کرد وگفت: با این تعداد مدال ایران جایگاه سی و سوم را کسب کرد و بالاترین جایگاه ایران در این رقابت ها با کسب پنج طلا، یک نقره و یک برنز در بلگراد (1388) عنوان یازدهمی جهان بوده است .

وی اضافه کرد: در کازان کاروان ورزشی ایران متشکل از 44 دانشجوی پسر بود وبه دلیل عدم حضور دختران به کاروان ایران امتیاز منفی داده شد اما خوشبختانه در این دوره از رقابت ها بیش از یک چهارم کاروان را دختران ورزشکار تشکیل می دهند.

کاروان ورزشی دانشجویان ایران باافزوده شدن یک دوومیدانی کار با 84 ورزشکار متشکل از 22 دختر و 62 پسر راهی کره جنوبی خواهد شد.

وی همچنین درخصوص رشته های تیمی وانفرادی اعزامی به این رقابت ها نیزگفت:دردوره گذشته ایران تنها در رشته های انفرادی در مسابقات شرکت کرده بود اما دراین دوره در دو رشته فوتبال و والیبال نیزحضوردارد و امیدواریم در دوره های آینده نیز تعداد رشته های تیمی اعزامی به رقابت های دانشجویی در سطح قابل توجهی افزایش یابد.

دهخدا با بیان اینکه ایران در بیشتر اعزام ها به مسابقات المپیاد دانشجویان ایران رشته های انفرادی را اعزام کرده است، افزود: امسال ایران با دو رشته تیمی فوتبال و والیبال درالمپیاد شرکت می کند وقبل از این نیز فقط یک بار ایران با سه رشته تیمی در این رقابت ها حضور داشته است.

وی در خصوص هزینه های اعزام کاروان ورزشی دانشجویان به کره جنوبی و اردوهای آماده سازی تیم های ورزشی گفت: جلساتی در کمیته ملی المپیک و با حضور کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های مربوط برگزار شد و هاشمی از فدراسیون ها خواستند که از این کاروان حمایت کنند .

مدیر روابط بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: هزینه بیشتر اردوهای آماده سازی هشت رشته اعزامی توسط فدراسیون ها تامین شد و امکانات و تجهیزات مورد نیاز کاروان ورزشی نیز در حد بسیار زیادی توسط این فدراسیون ها تامین شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این تعامل موجب کاهش هزینه های اعزام کاروان دانشجویان شد ، ادامه داد: البته درجلسات متعددی نیز که در وزارت ورزش وجوانان برگزار شد وزیر ورزش و جوانان بر حمایت فدراسیون ها از کاروان اعزامی تاکید داشتند.

دهخدا با اشاره به اینکه این دوره یکی از بهترین دوره ها برای تعامل وزارتخانه های علوم ، بهداشت و ورزش و جوانان بوده است ، گفت: اردوی برخی رشته ها از زمستان سال گذشته آغاز شد و برخی رشته های همچون تکواندو تمرینات خود را از ماه گذشته آغاز کردند اما در مجموع تمرینات این تیم ها مثبت بوده و رکوردگیری ها در این رشته ها حکایت از افزایش سطح آمادگی ورزشکاران دارد.

محمد پولادگر نیز در این دیدار با بیان اینکه تیم تکواندوی دانشجویان زمان کوتاهی برای تمرین داشت گفت: با این وجود تکواندو کاران تمرینات مستمر و طاقت فرسایی را برای حضور موفق در المپیاد دانشجویان پشت سر گذاشته اند .

وی توسعه رشته های ورزشی دانشگاه ها را برای جامعه ورزش موفقیت بزرگی عنوان کرد و افزود:خوشحالم که تکواندو در بین تمام رشته های ورزش دانشگاهی که در رقابتهای برون مرزی شرکت کرده است نتایج درخشان وخوبی را کسب کرده و امیدوارم م که در رویداد پیش رو نیز بتوانند موفقیت های گذشته خود را را تکرار کنند.

پولادگر با بیان اینکه جامعه تکواندو خود را از خانواده دانشگاهی کشور می داند گفت: بسیاری از قهرمانان امروز تکواندو چه در بخش پسران و چه بخش دختران دانشجو بوده و به دنبال کسب مدارج علمی بالا هستند.

بیست وهشتمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان جهان از12تا 23 تیرماه در شهر گوانگجو کره جنوبی برگزار می شود و نمایندگان بیش از 150کشور جهان در20 رشته به مصاف هم خواهند رفت.

کاروان ورزشی دانشجویان ایران نیزدراین دوره درهشت رشته فوتبال، والیبال، تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ژیمناستیک ، دوومیدانی و تکواندو در میادین این دوره از رقابت ها حضور خواهد کرد.

ورزشی (4)**1828**1590

نظر شما