شناسهٔ خبر: 59603179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور هشدار قرمز هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در پی تغییر الگوهای هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار هواشناسی سطح قرمز در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه بارشی از اواخر وقت روز چهارشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر وقت پنج‌شنبه فعال خواهد بود.

وی افزود: در این مدت در مناطق مختلف استان رگبار شدید باران، رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

نوروزی اضافه کرد: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار(شلمزار)، لردگان، خانمیرزا، فلارد و غرب بن است.

وی عنوان کرد: با وقوع رگبارهای شدید بهاری در استان سیلابی‌شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، ریزش سنگ در جاده‌ها و احتمال انسداد جاده‌های روستایی و اختلال در رفت‌وآمد جاده‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: توصیه می‌شود عشایر و گردشگران از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، مسیل‌ها و کانال‌های آب درون شهری و برون‌شهری بازگشایی شود، از چرای دام‌ها در نقاط مرتفع خودداری شود و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی و کوچ عشایر در این مدت متوقف شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

 

نظر شما