شناسهٔ خبر: 59602666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

قانونگذار اروپایی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را راهزنی بین‌المللی خواند

قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا ضمن اشاره به استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا، تحریم‌های یکجانبه فراسرزمینی علیه برخی کشورها از جمله ایران و سوریه را راهزنی بین‌المللی و و آزار و اذیت سیاسی خواند.

صاحب‌خبر -

 «میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا ضمن اشاره به استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا ، تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشورها از جمله ایران را راهزنی بین‌المللی خواند. 

وی در توییتی از خلاصه سخنانش در پارلمان اروپا نوشت: ما در اتحادیه اروپا از «حاکمیت قانون» زیاد حرف می‌زنیم اما با نادیده گرفتن آن، وقتی تحریم‌های یکجانبه فراسرزمینی را که بر کل جمعیت کشورهایی مثل سوریه، ایران، ونزوئلا و نیکاراگوئه تاثیر می‌گذارد، اعمال می‌کنیم، مشکلی نداریم. این راهزنی بین‌المللی و آزار و اذیت سیاسی است...

توسل شدید کشورهای غربی به اعمال تحریم علیه دیگر کشورهای جهان به منظور رسیدن به اهداف سیاست‌های مدنظر غرب، پیش‌تر هم صدای یک عضو پارلمان اروپا را درآورد.

میک والاس که بارها علیه تحریم‌های کشورهای غربی موضعگیری کرده، در پیام توییتری خود نوشت: آمریکا به همراه اتحادیه اروپا آگاهانه مردم بی‌گناه را با تحریم‌هایشان می‌کشند.

وی چندی قبل هم طی سخنرانی در استراسبورگ مقر پارلمان اروپا، به دورویی ادعایی اتحادیه اروپا و آمریکا درباره حمایت آن‌ها از حقوق بشر در ایران تاخت.

قانونگذار اروپایی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را راهزنی بین‌المللی خواند

والاس خطاب به رئیس جلسه پارلمان اروپا و دیگر قانونگذاران گفته بود: آقای رئیس‌! اگر طبقه سیاسی اتحادیه اروپا به حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اهمیت می‌داد، برای اعمال تحریم‌های یکجانبه جدید فریاد نمی‌زدند.

وی ادامه داد: اگر ما به حفظ حقوق بشر به شیوه‌ای منسجم و اصولی اهمیت می‌دادیم، در تک تک جلسات (پارلمان اروپا) قتل بی‌امان مردان، زنان و کودکان فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم می‌کردیم.

 

نظر شما