شناسهٔ خبر: 58460663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تحریم‌ها تاثیری در اراده جمهوری اسلامی ایران ندارد

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اختیاراتی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد، گفت: اروپایی‌ها با تحریم‌هایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد نمی‌توانند یکه تازی کنند، این تحریم‌ها تاثیری در اراده جمهوری اسلامی ایران، ندارد.

صاحب‌خبر -

  علیرضا نظری در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه تعدادی از مقامات و نهادهای ایرانی، گفت: غربی‌ها در طول چند دهه قبل رفتارهای دوگانه‌ای از خود نشان دادند، آنها مباحث حقوق بشری را مطرح می‌کنند اما بر خلاف اظهارات خود، عمل کردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، افزود: اروپایی‌ها از یک سو درباره مذاکرات، برجام و پایبندی ایران به تعهدات توافق هسته‌ای صحبت می‌کنند اما از سوی دیگر موضوعاتی را در منطقه ما دنبال می‌کنند که در راستای تنش، خصومت، جنگ و دشمنی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اروپایی‌ها بدانند که شرایط امروز جمهوری اسلامی با 43 سال قبل و سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، متفاوت است. ما برای اقدامات متقابل دستمان باز است و اگر قرار باشد آنها از ابزار تحریم و سوء استفاده از سازمان‌های بین المللی علیه ایران و از ظرفیت امپراتوری رسانه‌ای خود علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند، ایران با توجه به اختیاراتی که در میدان عمل دارد، تمام نقشه‌های آنها را در منطقه غرب آسیا به زمین می‌زند کما اینکه تاکنون تمام نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرده است.

تحریم‌ها تاثیری در اراده جمهوری اسلامی ایران ندارد

نظری یادآور شد: امریکا تنها قدرت برتر جهان نیست و اروپایی‌ها هم باید بدانند که با ترکیب قدرت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی در جهان امروز، نمی توانند یکه تازی کنند. جمهوری اسلامی ایران با عضویت در سازمان همکاری شانگ‌های، تفاهم‌نامه همکاری بلند مدت ایران و چین و ایران روسیه و تحولات در منطقه، از قدرت برتری برخوردار شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: غرب در شرایط کنونی به سمت انزوا پیش می‌رود و با اقدامات تحریمی اخیر که بیشتر جنبه تبلیغاتی و فضا سازی دارد، نمی‌تواند در اراده جمهوری اسلامی ایران تاثیری بگذارد. در آینده منطقه هم دست برتر با جمهوری اسلامی خواهد بود.

نظر شما