شناسهٔ خبر: 59602136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نگاهی به برنامه‌های شهردار جدید مشهد

چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه بود که جلسه ارائه برنامه‌ گزینه‌های تصدی پست شهرداری مشهد در شورای شهر برگزار شد. با توجه به اینکه  امروز محمدرضا قلندر با رای اعضای شورا به عنوان شهردار مشهد انتخاب شده، در ادامه نگاهی به مرور برنامه‌های وی در آن جلسه داریم.

صاحب‌خبر -

قلندر در جلسه ارائه برنامه‌ گزینه‌های تصدی پست شهرداری مشهد اظهار کرد: سیاست‌های ابلاغی، بودجه ١۴٠٢ و برنامه و اهداف خود را بر مبنای درآمدهای پایدار شهرداری تدوین کرده‌ام و با همراهی شورا آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و در صورت نیاز تغییرات را لحاظ کنیم. در تمامی حوزه‌های شهرداری ورود پیدا خواهیم کرد و برنامه‌ریزی‌های مدرن و منظم خواهیم داشت. مطالعات تمام پروژه‌ها دقیق و مدون انجام خواهد شد و پروژه‌ها با حداقل هزینه و کمترین زمان عملیاتی و اجرا می‌شود؛ شلختگی‌ها در پروژه‌ها باید از بین برود.

نگاهی به برنامه‌های شهردار جدید مشهد

عنوان برنامه من توسعه پایدار با منابع پایدار است

وی با بیان اینکه عنوان برنامه‌های من توسعه پایدار با منابع پایدار است، عنوان کرد: برای معضل اصلی شهر مشهد یعنی حاشیه شهر برنامه‌هایی داریم و باید به سمت توسعه پایدار پیش رویم تا شهر به صورت مطلوب اداره شود. شهرداری با حفظ جایگاه و مشارکت مردم می‌چرخد. برای رفاه و آسایش مردم و زائران با در نظر گرفتن همسوسازی منافع شخصی با منافع اجتماعی و از بین بردن تضادها برنامه‌هایی را طراحی کردیم و در همه حوزه‌ها سیاست شورا را مدنظر قرار دادیم.

شهردار مشهد بیان کرد: در حوزه‌های اقتصادی، اعتمادسازی اولویت دارد. در حاشیه شهر باید اراضی قولنامه‌ای و سنددار کردن آن‌ها تعیین تکلیف و بخش‌های غیر رسمی اقتصادی شناسایی و هدایت شود. در حوزه برنامه و بودجه، منابع انسانی شفاف‌سازی مالی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ورود خواهیم کرد.

باید طوری عمل کنیم که حال مردم خوب باشد

قلندر افزود: در حوزه فرهنگی موضوعات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود. باید طوری عمل کنیم که حال مردم خوب باشد، شادی مومنانه را توسعه دهیم و به آرامش و سلامت بانوان و جوانان توجه ویژه‌ای کنیم. باید در حوزه حقوقی در زمینه صلح‌نامه‌ها و تملک‌ها ورود پیدا کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به برنامه‌های دیگر خود تصریح کرد: تعیین تکلیف منابع آبی برای آبیاری فضای سبز، تولید برق خورشیدی، روش توسعه پایدار در مباحث زیست محیطی و... از برنامه‌های دیگر ما است. برای توسعه و اتمام پروژه‌ها در حوزه حمل‌ونقل برنامه‌هایی طراحی کردیم. برای طرح تفصیلی و کاهش هزینه‌های شهروندی نیز برنامه‌هایی داریم. مطالعات پروژه‌ها مشکل دارد و برخی پیوست‌ها مناسب نیست. پروژه‌های عمرانی باید سریع و دقیق انجام شود.

نگاهی به برنامه‌های شهردار جدید مشهد

اولویت من حاشیه شهر است

وی خاطرنشان کرد: اولویت بنده حاشیه شهر است و باید در برنامه و طرح‌ها از مشارکت مردم این منطقه استفاده شود. باید پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهر افزایش پیدا کند. باید در طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های مختص بانوان از نظرات آن‌ها استفاده شود تا کار به خوبی پیش رود. در حوزه ایثارگران نیز برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده است. حوزه ورزش، تامین سرانه‌ها و آموزش مسجدمحوری و مدرسه‌محوری جزو برنامه‌های ما است. در زمینه بودجه شهرداری باید از مصارف به منابع برسیم. برای هوشمندسازی شهر مشهد نیز برنامه‌هایی داریم.

شهردار مشهد ادامه داد: تحقق اقتصاد چرخشی در مدیریت پسماند، اجرای زباله‌سوزی ١٠٠٠ تنی برای اولین بار در کشور و اجرای کارخانه بازیافت خاک و نخاله از برنامه‌های دیگر من است. برنامه‌هایی برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در آبکوه، ثامن و وکیل‌آباد نیز طراحی کردیم. برای مرکز لجستیکی با اولویت میدان بار مرکزی و معابر مقیاس شهری در کنار گذر شمالی  نیز طرح‌هایی ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام 

نظر شما